Nem kérdés, hogy a 2014-re bevezetett biztonsági előírásokra a Lotus találta a legegyedibb megoldást, az E22-es agyaras orra azonban a jövő évi szabálymódosítások miatt eltűnik majd.
F1: Bevált a Lotus új orra 1
F1: Bevált a Lotus új orra 5


Az enstone-i csapat a múlt hétvégén Austinban az első szabadedzésen már kipróbálta a 2015-ös megoldás kísérleti változatát, a technikai főnök, Nick Chester szerint a teszt sikeres volt: 
„Az aerodinamikai teljesítmény egybeesett a várakozásainkkal. Számítottunk rá, hogy egy kicsit rosszabb eredményeket hoz majd, mint a jelenlegi duplaagyaras orr, és így is történt, de a begyűjtött adatok nagyon hasznosak lesznek az E23-as orrának fejlesztésénél. A jövő évi orr hasonlít majd a már Austinban tesztelt darabhoz, de még finomítunk rajta.”
A 2012-13-ban egy-egy győzelmet is szerző, rendszeres dobogós csapat idén alapjaiban rontotta el az autót, mindössze három alkalommal szereztek pontot 17 forduló alatt. Jövőre a Renault erőforrásai helyett Mercedes-motorokat használnak majd, az új kasztni fejlesztését pedig a versenyhétvégéken folytatják:  
„Ezután is folytatjuk a jövő évi aerodinamikai elemek tesztelését. Az enstone-i központban is előremutató munka folyik az E23-ason, az egyes elemek E22-esen való kipróbálása pedig nagyon hasznos ebből a szempontból.”