Az amúgy végig üldöző Lewis Hamilton hibája, kicsúszása miatt Nico Rosberg rajt-cél győzelmet ünnepelhetett a Brazil Nagydíjon, idei ötödik futamát nyerte. A Mercedes németje hét ponttal csökkentette lemaradását a bajnokságban, 17 pontos hátránnyal érkezik majd a szezonzáróra.
Felipe Massa két elszúrt kerékcsere – egyszer gyorshajtás, öt másodperces büntetés, másodszor véletlenül a McLarenhez állt be – ellenére is dobogóra jutott a hazai pályán, 3. lett.
Jenson Button belemenős, kemény versenyzéssel megszerzett 4. helyével bizonyította, hogy korai lenne még az elküldése, Sebastian Vettel lett az 5.
A Ferrari pilótái egymás között rendezték a 6-7. hely sorsát, Kimi Räikkönen nem adta olcsón a bőrét, de végül a spanyol futott be előrébb.
Az Interlagosban korábban is villantó Nico Hülkenberg pontokat hozott a Force Indiával, mögötte a mclarenes Kvein Magnussen, majd a 4. rajthelyről visszacsúszó, Valtteri Bottas következett, az ő versenyét a biztonsági öv bokszutcai állítgatása pecsételte meg.
Így zajlott a futam
A péntekihez hasonlóan száraz és meleg időben várták a Forma-1-esek a 2014-es idény utolsó előtti versenye, a Brazil Nagydíj rajtját az interlagosi pályán.
A pole-ból Nico Rosberg, mellőle csapattársa, a bajnokságot vezető Lewis Hamilton indult. A második sorból a két williamses, Felipe Massa és Valtteri Bottas, majd Jenson Button és Sebastian Vettel, Kevin Magnussen és Fernando Alonso, végül Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen kezdhetett.
A rajtrácsra csak 17 autó állt fel, Adrian Sutil a Sauber késői szerelése miatt csak a bokszutcából startolhatott. Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, Danyiil Kvjat és Sutil kivételével mindenki a gyorsan kopó lágyakkal rajtolt.
A lámpák kialvása után a mezőny eleje simán elment, hátrébb Vettel esett vissza két helyet, Magnussen és Alonso lépett előrébb. Kimi Räikkönen a 12. pozícióba csúszott vissza.
A kerékcserék gyorsan megindultak, Pastor Maldonado az 5., a 3. helyről Massa a 6. körben járt kint a bokszban. Utánuk Bottas, Button, Vettel, a 7. kör végén a vezető Rosberg, Magnussen, Alonso, Ricciardo is így tett, végül Hamilton is felvette a közepes keverékű abroncsokat.
Massa nagyon sietett, a bokszutcában gyorshajtást mértek nála, öt másodperces időbüntetést kapott.
A kiállások után az eltérő stratégián lévő Hülkenberg vezetett egy darabig, de Rosberg, majd kicsit később Hamilton is átlépett rajta, mögöttük Kvjat (szintén első szettjén), Massa, Grosjean (bokszkiállás nélkül), Bottas, Button, Sutil és Magnussen sorakozott a top10-ben a 16. körben.
A következő pár körben Hülkenberg, Kvjat és Sutil is kiment friss gumikért, Gorsjean viszont elég sokáig kitartott. A francia a 25. körre vett friss abroncsokat, ugyanakkor járt kint Vettel is, Massát is hívták.
A sorrend ekkor Rosberg, Hamilton, Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Gutierrez és Hülkenberg haladt a pontszerző pozíciókban.
Nem sokáig, ugyanis sorban érkeztek az autók az új gumikért. Massa a büntetés, Bottas a biztonsági öv meghúzása miatt veszített másodperceket.
Hamilton a 28. körben csúnyán kicsúszott, amennyit a későbbi kiállással próbált nyerni, többszörösen odalett, hat másodpercet dobott el, lemaradt Rosberghez képest. Az angol a kiállása után is nagyon szenvedett a gumikkal.
A verseny felénél, a 36. körben Rosberg vezetett, utána Hamilton, Hülkenberg, Massa, Button, Kvjat, Vettel, Magnussen, Alonso és Ricciardo volt az első 10.
A 40. körben búcsúzott a Red Bull ausztrálja, a bal első felfüggesztés meghibásodása miatt kiállni kényszerült.
A 42. kör kezdetén Hülkenberg támadta Bottast a célegyenes végén óriási kifékezéssel le is tolta a finnt az első kanyarban, ezt kihasználva Räikkönen is megelőzte fiatal honfitársát. Bottas a kör végén ki is ment kereket cserélni.
A vezető Rosberg az 50. kör végén vette fel utolsó gumiszettjét, Massa ugyanígy, Hamilton egy körrel később követte őket.
Az angol egy másodperc alatti hátránnyal ért csapattársa mögé, igyekezett gyorsan kenyértörésig vinni a helyzetet. Rosberg azonban nem adta könnyen a pozíciót, tartotta az aprócska előnyét.
A 62. körben a 4-5-6. helyen Räikkönen, Button és Vettel birkózott, a finn végül rosszul járt, a Red Bull-os szemfülesen kihasználta az előtte haladók csatáját, ő is megelőzte a ferrarist.
Räikkönent két körrel később csapattársa, Alonso is utolérte, a 2007-es bajnok négy körön keresztül kiváló védekezéssel tartotta a spanyolt. Alonso végül a 68. körön DRS-sel elment a finn mellett.
Hamilton az utolsó körig Rosberg nyakán maradt, de előzni nem tudott, második lett. Az angol előnye 24-ről 17 pontra csökkent a bajnokságban.
A Mercedesek mögött a hazai kedvenc, Felipe Massa lett a 3., ennél többet nem hozhatott, főképp a büntetése és a későbbi, a McLarennél tett látogatása után.
A további pontokon Button, Vettel, a két Ferrari-pilóta, Hülkenberg, Magnussen és a bokszbei problémák miatt jócskán visszaeső Bottas osztozott.
A világbajnokság utolsó, mindent eldöntő fordulója, az Abu-Dzabi Nagydíj két hét múlva következik.
Brazil Nagydíj, Interlagos, 2014.11.09.
Név | Csapat | Idő | Kör | |
---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | 1:30:02,555 | 71 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas | + 1,4 | 71 |
3 | Felipe Massa | Williams F1 Team | + 41,0 | 71 |
4 | Jenson Button | McLaren Mercedes | + 48,6 | 71 |
5 | Sebastian Vettel | Infiniti Red Bull Racing | + 51,4 | 71 |
6 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari | + 1:01,0 | 71 |
7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 1:02,1 | 71 |
8 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India | + 1:03,7 | 71 |
9 | Kevin Magnussen | McLaren Mercedes | + 1:08,4 | 71 |
10 | Valtteri Bottas | Williams F1 Team | + 1 kör | 70 |
11 | Danyiil Kvjat | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör | 70 |
12 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | + 1 kör | 70 |
13 | Jean Eric Vergne | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör | 70 |
14 | Esteban Gutierrez | Sauber | + 1 kör | 70 |
15 | Sergio Perez | Sahara Force India | + 1 kör | 70 |
16 | Adrian Sutil | Sauber | + 1 kör | 70 |
17 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | kiesett | 63 |
18 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | kiesett | 39 |
Legjobb kör: 1:13,555 Lewis Hamilton |