A két csődbe ment mezőny végi kiscsapatnál még nem mondtak le róla, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon befejezhessék az idényt.
Ahogy már írtuk, a Caterham vezetését átvett csődbiztos a múlt pénteken közösségi finanszírozási akciót indított, egy hét alatt igyekeznek 2,35 millió fontot (930 millió Ft) összekalapozni, hogy ott lehessenek a finálén. A lépés meglepően sikeres, szerda reggelig 3700 adakozó 1,218 millió fontot dobott össze a Crowdcube.com oldalon, azaz több mint fele megvan az összegnek.
Múlt pénteken ugyanakkor bejelentették a Marussia F1 felszámolását és a dolgozók elbocsátását, azonban a Forma-1-es nevezést birtokló cég, a Manor F1 Team még nem dobta be végleg a törölközőt. A csődbiztos állítólag több komoly érdeklődővel is tárgyal, ha valaki hajlandó lesz 3-5 millió fonttal beszállni péntekig, akkor mehetnek Abu-Dzabiba.
A pályán való befejezésnek nagy tétje van, ugyanis a Monacóban szerezett 2 pontnak köszönhetően a Marussia jelenleg a konstruktőri bajnokság 9. helyén áll, ami az év végén kb. 40 millió dollárnyi pénzdíjat jelenthetne.
„Nem érzem úgy, hogy már egyáltalán nincs visszaút. Mindannyiunkban él a küzdőszellem, és egészen addig harcolunk, amíg a legkisebb esélyünk is van. Egyelőre még nagyon is van rá esély, hogy 2015-ben, sőt, még idén, Abu-Dzabiban versenyezzünk” – nyilatkozta a hétvégén Brazíliában a Marussia volt sportigazgató-elnöke, Greame Lowdon.
Mind a Caterham, mind a Marussia leadta a nevezését a 2015-ös Forma-1-es idényre, igaz, ez mindössze 50 és 60 ezer dolláros (50 ezer alapdíj + 5000/szerzett pont) befektetést jelentett számukra, biztonsági lépés volt tehát.