Az utóbbi hetek állandó témája a Forma-1 válsága, amely a Caterham és a Marussia bedőlésével csúcsosodott ki igazán. Noha a Caterham végül elutazott Abu-Dzaiba, ehhez a rajongók pénzére és egy sokat fizető pilótára volt szüksége, a csapat alapvetően ugyanakkora bajban van, mint volt.
Az Amerikai Nagydíjon fű alatt hallani lehetett bojkottfenygetésről is a Sauber, a Lotus és a Force India részéről, ezek a csapatok elégedetlenek az F1 bevételeinek szétosztásával. Úgy tudni, hogy a szezonzárón Bernie Ecclestone leül tárgyalni a három csapat képviselőjével.
Az sem újdonság, hogy az Európai Unió vizsgálódik a Forma-1 környékén, a kisebb csapatok ugyanis már tavaly, megalakulása után bírálták a Stratégiai Munkacsoport működését. A testület tagjai a kisebb csapatok kvázi kirekesztésével manipulálhatják a szabályokat, ahogy az megtörtént a költségplafon elfogadásával, majd elvetésével is.
Tavasszal szintén a Lotus, a Force India, a Sauber és a Marussia jelezte az EU-nak, hogy törvénytelennek tartja az F1 szabályalkotó rendszerét, a versenyhatóság el is kezdte a részletes vizsgálatot. Ez ügyben egyelőre nincs sok fejlemény, de most egy brit politikus, Anneliese Dodds is az Európai Bizottsághoz fordult, aggodalmát kifejezve az F1 irányításával kapcsolatban.
„Néhány évvel ezelőtt született egy megállapodás az Európai Unió és a Forma-1 között a versenytörvényekről, de úgy tűnik, ebből nem sok valósult meg” – panaszolta Dodds. Levele mellékleteként állítólag egy dossziét is küldött Brüsszelbe a politikus, amely titkos (magyarul kiszivárogtatott) információkat tartalmaz a Stratégiai Munkacsoport működéséről.