Az Abu-Dzabi Nagydíj a 2014-es Forma-1-es szezon utolsó futama, egyben a Mercedes-pilóták bajnoki küzdelmének fináléja is lesz, azonban nem csak emiatt jelent majd zárást a verseny. A hétvége jó néhány búcsút, válást is hoz a csapatok és pilóták szintjén.
A Lotus-csapat (korábban Benetton, majd a Renault gyári alakulata) 20 év után búcsúzik el a motorszállító Renault-tól, hogy 2015-ben már Marcedes-erőforrásokkal induljon. A két évtizedes kapcsolat alatt az enstone-i alakulat 33 futamgyőzelmet, három konstruktőri és ugyanennyi egyéni bajnoki címet szerzett a francia gyártóval.
A Lotusnak egy másik válás nyújtotta a Mercedeshez való csatlakozás lehetőségét: a McLaren ugyancsak 20 év után motorpartnert vált, jövőre a Hondával folytatják. A német-brit együttműködés 1995-től mostanáig 76 pole-t, 78 futamgyőzelmet, 231 dobogós helyezést, két konstruktőri és három egyéni bajnoki címet hozott.
Ami a versenyzőket illeti, Sebastian Vettel 6, ha a Toro Rossó-s korszakot is számítjuk, hét és fél idény után búcsúzik az őt Forma-1-es szupersztárrá emelő Red Bulltól. A német pilóta a Toro Rossóval egy-egy pole-t és futamgyőzelmet szerzett, míg a Red Bull Racingnél 2009-től 44 pole, 38 futamgyőzelem és persze négy világbajnoki cím a mérlege.
Vettel jövőre a Ferrarinál folytatja Fernando Alonso helyén, akinek öt év után lett elege az olasz csapattól, tehát számára is a búcsúfutam következik. Az egykor nagyon ígéretes pilóta-csapat kombináció alulmúlta a várakozásokat, a spanyol versenyző a vörös autóval mindössze 11 futamot nyert, és csak négy alkalommal csípte meg a pole-t; a bajnokságban háromszor lett 2. a Ferrarival, kétszer komoly esélyesként, a végén bukott el.
Hivatalosat csak decemberben tudunk majd, de könnyen lehet, hogy a mezőny legtapasztaltabb pilótája, Jenson Button Abu-Dzabiban futja majd utolsó mclarenes és egyben legutolsó Forma-1-es versenyét.
Ha a wokingi csapat nem hosszabbít vele, akkor is emelt fővel tekinthet vissza a karrierjére: a 2000-es bemutatkozása óta az angol versenyző 8 pole-t 15 győzelmet és 50 egyéb dobogós helyezést gyűjtött, nem beszélve arról, hogy 2009-ben világbajnok is lett. 15 éves pályafutása alatt versenyzett a Williamsnél, a BAR-nál, a Honda gyári csapatánál, az annak romjain összerántott Brawn GP-nél, majd 2010-től a McLaren pilótája volt.
Messze nem volt ilyen sikeres karrierje, de szintén elég hosszú F1-es szolgálat után búcsúzhat Adrian Sutil. A német pilótát 2015-re ejti a Sauber, máshol pedig nem nagyon van hely számára. Sutil 2007-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Spykernél, és a Force Indiává való átalakulás után is marad ugyanott, egészen 2011-ig. 2012-ben kimaradt, de 2013-ban újra a Force Indiához szegődött, míg idén a Sauber siralmas évét szenvedte végig. 127 futamon indult, legjobb eredménye egy 4. hely 2009-es Olasz Nagydíjról.