A McLaren másfél hete Silverstone-ben a filmezési 100 km-es keretet kihasználva már a pályára küldte a Honda motorját a módosított MP4-29H-ban, de az első igazi teszt ma és holnap zajlik Abu-Dzabiban.
Vagyis zajlana, hiszen kedden délelőtt az autó még nem hagyta el a garázst. A csapatfőnök, Eric Boullier azt állítja, nincs baj, egyszerűen csak biztosra akarnak menni.
„Háromszorosan ellenőrzünk néhány elektronikai problémát a akkumulátornál, amelyet mi gyártottunk a McLarennél. Egyszerűen nagyon elővigyázatosak akarunk lenni, mert legjobb esetben is megégethetjük a huzalozást, a legrosszabb esetben pedig az elektronikai vezérlőegység (ECU) is tönkremehet.
„Egyszerűen mindent ellenőrizni akar, azon, hogy 9-kor, 10-kor, 11-kor, délben vagy egykor lépünk pályára, semmi nem múlik.”
Boullier hozzátette, hogy ma és holnap a köridőkkel nem is foglalkoznak majd.
„Nagyon sok rendszert kell ellenőrizni, etapról etapra haladunk. Csak rövid etapok, a kasztni, a gumik, semmi más nem számít, csak a motor különböző alrendszerei. Első a megbízhatóság, a hibridrendszer, a szoftverkódok átvizsgálása. Legalább tíz nekifutás lesz majd, mielőtt továbbléphetünk a hosszabb etapokra, ha háromkörös meneteken már nincs semmi gond.”
„Fokozatosan elkezdjük majd terhelni a motort, de nem hajtjuk a határig. Semmiképp sem hajtunk majd a köridőkre, csak a motort és az energia-visszanyerő rendszert vizsgáljuk.”
Az ebédszünetig egyébként a williamses Valtteri Bottas volt a leggyorsabb 1:43,884-es idejével, mögötte Nico Rsoberg és Kimi Räikkönen állt. A Toro Rosso tinije, Max Verstappen 2 kör után összetörte az autót, de a csapat hivatalos közlése szerint nem a 17 éves pilóta hibázott, a felfüggesztés adta meg magát.