Végérvényesen lezárult a 2014-es Forma-1-es szezon, miután befejeződött az idény utolsó tesztje az abu-dzabi Yas Marina pályán.
A kétnapos gyakorlás legnagyobb kérdése természetesen az volt, hogy a 2015-ben visszatérő Honda motorjával szerelt McLaren hogyan szerepel majd, és mostanra a válasz is megvan: pocsékul.
A japán gyártó erőforrásával ellátott MP4-29H/1X1-es a keddi három kört is alulmúlva csak két kört tett meg szerdán, a Honda motor és a McLaren elektronikájának összehangolása még igen komoly nehézségeket okozott. A hibákból minden bizonnyal tanulnak majd, de a bemutatkozás igen „sovány” lett.
A leggyorsabb a Mercedes tartalékosa, a DTM-ből átemelt Pascal Wehrlein volt, aki a szimulátoros tapasztalatok után most először vezette a csapat valódi F1-esét. A német pilóta 96 kört tett meg, legjobbja hét tizeddel volt jobb Valtteri Bottas keddi csúcsánál.
Szintén jó napot zárt a Ferrari neveltje, Raffaele Marciello, a tavalyi Forma-3-as Európa-bajnok, idén a GP2-ben több dobogót és egy futamgyőzelmet is szerző tehetség nem sokkal a nap vége előtt ugrott a 2. helyre, hattizedet adva az előző nap vezető Kimi Räikkönennek.
A Toro Rossónál a 17 éves Max Verstappen (3.) folytatta a 2015-ös F1-es bemutatkozásra való felkészülést, míg a jövő évre a Sauberhez igazolt Marcus Ericsson a svájci csapattal zárt igen kerek napot, 112 kört tett meg.
A svéd pilóta caterhames utódja, Will Stevens is szorgalmas volt, ő 76 kört és az 5. időt könyvelhette el – igaz, a jó köridők minden bizonnyal a szponzorkeresést szolgálják, a teszten bármilyen könnyű autóval szabad körözni.
Az idei Forma-3-as mezőnyt két pilóta is képviselte szerdán: a Force Indiánál az ausztrál Spike Goddard debütált az F1-ben, míg a Lotus a 2014-es F3-as Európa-bajnokot, Esteban Ocont, valamint a Red Bull-nevelésű friss GP3-as bajnokot, Alex Lynnt is bevetette.
A Williamstől ezzel a tesztnappal búcsúzott a jövőre szintén a Saubernél versenyző tartalékos, Felipe Nasr (8.).
A nap folyamán balesetnem történt, de leállások miatt néhányszor előkerült a piros zászló – a leglátványosabb eset Daniel Ricciardóé volt, akinek a lángoló Red Bullt kellett gyorsan elhagynia. Az ausztrál 88 kört tett meg a tűzig, de az utolsó két órában már nem vezetett.
Teszt, Abu-Dzabi, 2014.11.26.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | P. Wehrlein | Mercedes AMG | 1:42,624 | 96 |
2. | R. Marciello | Ferrari | 1:43,208 | 90 |
3. | M. Verstappen | Toro Rosso-Renault | 1:43,763 | 78 |
4. | M. Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:44,551 | 112 |
5. | W. Stevens | Caterham-Renault | 1:44,888 | 76 |
6. | S. Goddard | Force India-Mercedes | 1:44,944 | 89 |
7. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:45,151 | 88 |
8. | F. Nasr | Williams-Mercedes | 1:45,937 | 83 |
9. | A. Lynn | Lotus-Renault | 1:46,168 | 52 |
10. | E. Ocon | Lotus-Renault | 1:47,013 | 34 |
11. | S. Vandoorne | McLaren-Honda | mért kör nélkül | 2 |