Az év végi tesztek tapasztalatai alapján a Forma-1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a virtuális safety car 2015-ös bevezetésére. Jules Bianchi horrorisztikus szuzukai balesete után merült fel, hogy a sárga zászlózásnál hatékonyabb megoldást kellene bevezetni azokra az esetekre, amelyek balesetveszélyesek ugyan, de nem szükséges miattuk a pályára küldeni a biztonsági autót.
A virtuális rendszer lényege, hogy könnyebb incidensek esetén, a VSC felirat megjelenése után sebességkorlátozás lép hatályba a teljes pályán. Teszteltek szigorúbb, csak az adott szektorban érvényes korlátozást is, erre azonban a versenyzők nemet mondtak amiatt, hogy a sebességhatár betartása túlzott figyelmet követelne.
„A konkrét szektorokra bevezetett sebességkorlátozás nem tetszett annyira a pilótáknak” – mondta az FIA egyik szóvivője. „Aggódtak, hogy hirtelen kell lefékezni, hogy túl későn veszik észre a korlátozást, és hogy az emiatt kialakuló sebességkülönbségek problémákat okozhatnak. További gondként jelölték meg, hogy fix határvonal nélkül végtelen büntetésekhez vezethetett volna egy-egy verseny. A teljes körös korlátozással elégedettek voltak.”
A csapatok Abu-Dzabiban bólintottak rá a rendszer bevezetésére. Az új szabályzat első tervezete is elkészült, amint a csapatok jóváhagyják, bekerül a passzus a 2015-ös sportszabályzatba. Annak érdekében, hogy a pilóták hozzászokjanak a rendszerhez, a téli teszteken is lesz virtuális safety car.