A sportfelügyelőként 1989 óta dolgozó Garry Connelly szerint óriási ötlet volt az idei szezonban bevezetett öt másodperces büntetés lehetősége. A pilóták korábban apró vétségekért is áthajtásos büntetést kaptak, amellyel sok esetben indokolatlanul sok pozíciót veszítettek.

F1: Telitalálat az öt másodperces büntetés 1
F1: Telitalálat az öt másodperces büntetés 57


Az új öt másodperces büntetést normál bokszkiállásnál is le lehet tölteni, ha pedig ilyen már nincs, hozzáírják a versenyző idejéhez. „Számunkra is remek dolog volt az öt másodperces büntetés bevezetése, mert korábban többször is nehezen találtunk arányos szankciót” – mondta Connelly.

„A megrovás után a legenyhébb büntetés az áthajtásos volt, amely többször is értékes pozíciókat jelentett egy-egy pilótának. Az öt másodperces büntetéssel nagyon jó egyensúlyt sikerült találni, sokszor alkalmaztuk.”

Connelly szerint sikerült felgyorsítani a döntéseket, amire az FIA-elnök Jean Todt kérte a felügyelőket. „Az elnök azt kérte, hogy próbáljunk gyorsan dönteni, a verseny alatt két-három körön belül. Úgy érzem, ezt sikerült tartani, csak azokban az esetekben léptük túl az időkeretet, amikor a versenyzők meghallgatása is szükséges volt.”