A sportfelügyelőként 1989 óta dolgozó Garry Connelly szerint óriási ötlet volt az idei szezonban bevezetett öt másodperces büntetés lehetősége. A pilóták korábban apró vétségekért is áthajtásos büntetést kaptak, amellyel sok esetben indokolatlanul sok pozíciót veszítettek.
Az új öt másodperces büntetést normál bokszkiállásnál is le lehet tölteni, ha pedig ilyen már nincs, hozzáírják a versenyző idejéhez. „Számunkra is remek dolog volt az öt másodperces büntetés bevezetése, mert korábban többször is nehezen találtunk arányos szankciót” – mondta Connelly.
„A megrovás után a legenyhébb büntetés az áthajtásos volt, amely többször is értékes pozíciókat jelentett egy-egy pilótának. Az öt másodperces büntetéssel nagyon jó egyensúlyt sikerült találni, sokszor alkalmaztuk.”
Connelly szerint sikerült felgyorsítani a döntéseket, amire az FIA-elnök Jean Todt kérte a felügyelőket. „Az elnök azt kérte, hogy próbáljunk gyorsan dönteni, a verseny alatt két-három körön belül. Úgy érzem, ezt sikerült tartani, csak azokban az esetekben léptük túl az időkeretet, amikor a versenyzők meghallgatása is szükséges volt.”