A világ második legnagyobb autógyártójának számító Volkswagen-csoport Forma-1-es belépése néhány havonta újra és újra felröppen az elmúlt években, itt a legfrissebb ilyen hír.
A BBC értesülése szerint a VW mellett az Audi, Škoda, SEAT, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley márkákat (is) tömörítő konszern az Audihoz nemrég felvett volt Ferrari-főnök, Stefano Domenicali felügyelete mellett az F1-es részvételről szóló hatástanulmányt, elemzést készít.
Bár az Audival és a Porschével a Le Mans-ban (WEC), az Audival a Német Túraautó-bajnokságban (DTM), a Volkswagennel pedig a rali-világbajnokságban (WRC) is szerepel a VW-csoport, a vezetésben egyesek úgy vélik, hogy az F1 sokkal hatékonyabb marketingeszköz lenne.
Marketingszakemberek szerint a Mercedes a Forma-1-es programjára nettó 130 millió eurót költött idén, míg a megjelenéseik reklámértéke kb. 2,26 milliárd(!) euróra becsülhető. Ugyanakkor a VW nagyjából 320 millió eurót fektetett a DTM- és WEC-projektjébe, amik együtt is csak bő 24 millió euró értékű megjelenést hoztak.
Már korábban is felvetődött, hogy a VW a Red Bull-lal összefogva léphetne be a Forma-1-be, sőt egyes hírek szerint az energiaital-gyártó maga ajánlkozott, de úgy tudni, hogy ha egyszer tényleg lépni akarnak, akkor azt saját, németországi központú versenycsapattal teszik majd meg.
Az F1-es szereplés akadálya lehet egyébként az is, hogy a VW-csoport felügyelőbizottságának vezetője, Ferdinand Piech közismerten rossz viszonyt ápol Bernie Ecclestone-nal – persze valamelyikük távozhat előbb vagy utóbb.
A BBC megkeresésére a Volkswagennél egyébként nem cáfolták az elemzésről, mérlegelésről szólóértesülést, de válaszként csak egy novemberi, a VW-cégvezér Martin Winterkorn által a német Bild am Sonntagnak adott interjúra hivatkoztak.
„A motorsportban szereplő márkáink nagyon is sikeresek, legyen szó az Audiról DTM-ben, az Audiról és a Porschéről a Le Mans-ban vagy a Volkswagenről a WRC-ben. Elégedettek vagyunk a jelenlegi helyzettel” – mondta Winterkorn.