A motorfejlesztési tilalom elleni harc új szintre lépett Abu-Dzabiban, a technikai egyeztetéseken elhangzottakról azonban csak most számolt be az Autosport. Állítólag a Ferrari technikai igazgatója, James Allison vetette fel, hogy a szabályok nem határozzák meg egyértelműen, meddig kell homologizálnia a gyártóknak 2015-ös motorjaikat, így a Ferrari és a Renault értékes időt nyerhet.

F1: Kiskapu a motorszabályokban? 1
F1: Kiskapu a motorszabályokban? 87


A szabályzat csak azt mondja ki egyértelműen, hogy egy szezont egy homologizált motorral kell teljesíteni, de konkrét határidő nincs. Allison és a Ferrari értelmezése szerint ez azt jelenti, hogy egy csapat elkezdheti a szezont előző évi, már homologizált motorjával, az újat pedig a homologizáció után kezdi használni. Egy-két versenyhétvége is kincset érhet a mérnököknek, még akkor is, ha az előző évi motor használata egyben hátrányt is jelentene.

Az FIA álláspontja szerint a szabályok világosak, egy szezonban csak egy homologizált motort lehet használni, így ha valaki Ausztráliában a tavalyi motorral indul el, akkor azzal is kell befejeznie a szezont. „Az ügyben még szükség van egyeztetésekre, de remélhetőleg Melbourne előtt mindent tisztázunk” – mondta az FIA egyik szóvivője.

Az F1-be jövőre visszatérő Honda korábban olyan információt kapott az FIA-től, hogy a motorját február 28-ig kell homologizálnia.