Az egy szezont megélt – de azt mindkét bajnoki cím megszerzésével záró – Brawn GP-ből 2010-re lett a Mercedes gyári Forma-1-es csapata, a projekt pedig 2014-re ért be, idén az alakulat ritkán látott dominanciával tarolt.
Ehhez az alapokat egyértelműen a 2013 végén távozott Ross Brawn tette le, de minden bizonnyal két utódja, Paddy Lowe és Toto Wolff, valamint a résztulajdonosként és címzetes elnökként beszállt Niki Lauda is hozzájárult a sikerekhez.
A háromszoros világbajnok osztrák legenda az FIA magazinjának beszélt vezetési stílusáról, azt mondja, ő nem vacakol, ha kell, a stuttgarti cég felsővezetésének is megmondja a magáét.
„Néha kiakasztom a fejeseket, mert én nem kertelek, kimondom, mi van. Volt egy igazgatótanácsi értekezlet, amin megmondtam, hogy (Rosberg és Hamilton) ütközni fognak. Hogy mondhatok ilyet, kérdezték. Hát, mert tudom” – utalt a két versenyzői idei küzdelmére.
„A versenyzők viszont tudhatják, hogy kiállok értük. Én vagyok az egyetlen, aki az ő nyelvüket beszéli, én versenyző is vagyok, nem csak az egyik főnök. Szóval kiváló a kapcsolatunk, de nincs könnyű dolguk, ha olyasmiről akarnak meggyőzni, ami szerintem nem oké.”
Lauda úgy érzi, hogy a Belga Nagydíjon történt ütközést kivéve a csapat vezetése jól kezelte a házi csatát, és nem is volt szüksg beavatkozásra.
„Csak egyszer beszéltük át komolyan a dolgokat, csak Spában. Sehol másutt nem volt probléma, nem volt balhé, békés volt a kapcsolat a pilóták között. A futamok előtt megbeszéléseken mindig nyugodtak voltak, tudták, mi a dolguk.”
„Tudják, hogy mit vár tőlük a Mercedes: az első és második helyen kell beérniük. Ez a csapatutasítás – az egyiküknek győznie kell, a másiknak pedig másodiknak kell lennie.”