A Ferraritól tavasz óta számtalan vezető távozott, és lassan csak azért ér véget a folyamat, mert már egy „régi” főnök sem marad.
Kedden a technikai főnök Pat Fryt és a főtervező Nikolas Tombazist búcsúztatta el az olasz alakulat, szerdára a gumifőnök, Hamasima Hirohide lelépése jutott. A japán szakember a Bridgestone 2010 végi kilépéséig a gyártó motorsportfőnökeként dolgozott, majd a 2011-es MotoGP-s kitérő után állt be a Ferrarihoz, hogy segítse az olasz csapat fejlesztéseit a gumik szempontjából.
Olaszországi tudósítások szerint a technikai főnök Fry jobbkezének, a vezető stratéga Neil Martinnak is ajtót mutattak.
A Ferraritól április óta távozott két csapatfőnök, Srefano Domenicali, majd hét hónapot megért utódja, Marco Mattiacci, a motorfőnök Luca Marmorini, a 23 éven keresztül szolgáló elnök, Luca di Montezemolo, a sikertelenségbe beleunó Fernando Alonso, most pedig a négy fenti szakember.
A maranellói márkát elnökként október közepe óta a Fiat Chrysler elnöki posztját is betöltő Sergio Marchionne vezeti, a sportrészleg, így a Forma-1-es csapat élére pedig a szezonzáró után került a Marlboro korábbi marketingigazgatója, Maurizio Arrivabene. Fernando Alonsót Sebastian Vettellel pótolták.
A spanyol El Mundo Deportivo szerint a Ferrari gyakorlatilag „el akarja törölni az Alonso-korszakot”, míg az olasz Corriere dello Sport attól tart, hogy a csapatnál elvégzett tisztogatásban Maranello „túl sok vezetőt veszít ahhoz, hogy a maradék túlélőre hagyatkozhasson”.
Az utóbbi megjegyzés fényében aggasztó, hogy a német Sport Bild értesülése alapján a korábban a Ferrarihoz tartó Bob Bell (Renault, Mercedes) és Rob Marshall (Red Bull-főtervező) is meggondolta magát, már nem akar Maranellóba menni.
A német lap hozzáteszi, hogy egy ütős igazolás azonban összejöhet, a Ferrarinak állítólag sikerült megnyernie a Mercedesnél Lewis Hamilton teljesítmény-mérnökeként dolgozó Jock Cleart.