A Forma-1-es csapatok többsége a 2008-ban beütött gazdasági válság hatására lemondott az addig szokásos nagyszabású autóbemutatókról, egyszerű, szoros értelemben vett leleplezésekre vagy internetes bemutatókra tértek át, a Ferrari viszont megmaradt a sok vendéges, színpados, csillogó-villogó változatnál.
Legalábbis 2014-ig, ugyanis a csapat új vezetése, a racionálisabb és hatékonyabb Scuderiát építő Sergio Marchionne elnök és a novemberben kinevezett új csapatfőnök, Maurizio Arrivabene nem akar ilyen úri huncutságot.
Az egyelőre a vészjósló „666”-os kódnéven futó modell már túl van a kötelező FIA-törésteszteken, január végén pedig meg is mutatják majd, a tervek szerint az első, február 1-jén induló teszten ott is lesz.
„Az autót január végén mutatjuk meg az interneten, pontos dátumunk még nincs” – idézte Arrivabenét az olasz Omnicorse. „Az ok egyszerű: a mérnököktől úgy hallottam, hogy a korábbi évekhez hasonló bemutatóra való felkészülés háromnapos munka. Ez túl sok idő abban az időszakban, én azt szeretném, ha az inkább az autó fejlesztésére szánnák.”
A német Sport Bild egyébként már „megmutatta”, milyen lehet Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új autója – legalábbis a Ferrarit illetően jól értesült műszaki rajzoló, Paolo Filisetti ilyennek képzeli a 2015-ös modellt.
Az új autó orra kevésbé „morzsaporszívós”, jobban hasonlít az idei Mercedes megoldására, hátrébb a motorborítás változott komolyabban, a technikai főnök, James Allison pedig a korábbinál egyszerűbb felfüggesztést képzelt el.