A 2014-es szezon előtt sokan elképesztő adok-kapokot vártak a Ferrarinál Fernando Alonso és a visszatérő Kimi Räikkönen között, azonban egész másként alakultak a dolgok. Az egyre növekvő és végül szakításhoz vezető frusztrációja ellenére Alonso 110 százalékot facsart ki a  versenyképtelen autóból, a finn viszont végig elveszett volt, csapattársa pontjainak csak harmadát szerezte, a bajnokságot a 12. helyen zárta.
F1: Räikkönenre rá kell szabni az autót 1
F1: Räikkönenre rá kell szabni az autót 7


A Ferraritól nemrég elküldött technikai igazgató, Pat Fry szerint egyszerű a magyarázat, Alonso sokkal alkalmazkodóképesebb, mint Räikkönen.
„Két ok volt a háttérben. Az egyik az, hogy Fernando sokkal alkalmazkodóképesebb, a második pedig, hogy az autó nem bánt valami jól a gumikkal, ami nem passzolt Kimi vezetési stílusához” – mondta Fry a brazil Totalrace-nek.
„Így volt ez a McLarennél is” – tette hozzá a mérnök, aki a 2000-es évek első felében a wokingi csapatnál is dolgozott Räikkönennel. „Kimi nagyon érzékeny volt az autó elejére, amikor Montoyával voltak párban, valami hét különböző első felfüggesztésünk volt az idény alatt. Ahhoz, hogy Kimi a maximumot nyújtsa, megfelelő autót kell adni alá.”
Räikkönen idén Sebastian Vettel mellett versenyez majd a Ferrarinál.