A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is közzétette a Forma-1 2015-re hozott vagy módosított sportszabályait.
F1: Így működik a virtuális biztonsági autó 1
F1: Így működik a virtuális biztonsági autó 29


Újdonság a Jule Bianchi szuzukai balesete után kikísérletezett ún. virtuális biztonsági autó (virtual safety car – VSC). A szabályzat szerint a VSC-t akkor „vetik be”, ha a pálya bizonyos szakaszán/szakaszain dupla sárga zászlót indokló, de a valódi biztonsági autó pályára küldését nem kívánó veszély van. 
A fényzászlókon ekkor megjelenik a VSC felirat, a versenyzők pedig az adott szektor(ok)ban nem léphetik túl a versenyigazgatóság által megadott tempót, pontosabban nem mehetnek egy szabott idő alá. A VSC-periódus alatt a bokszutcába kizárólag kerékcsere céljából hajthatnak be az autók.
A virtuális biztonsági autó „kivonásáról” a versenyigazgatóság a központi rádión értesíti a csapatokat, majd ezután 10-15 másodperccel a fényzászlók a zöld, „szabad” jelzésre váltanak, 30 másodperc után pedig kialszanak.
A fenti mellett számos pontosítás, módosítás is történt a szabályokban.
F1: Így működik a virtuális biztonsági autó 30


A valódi biztonsági autós szakaszoknál az előírt sebességet túllépő versenyzők 5 vagy 10 másodperces időbüntetéssel, bokszutca-áthajtással vagy stop&go büntetéssel sújthatók. Szintén a safety carhoz kapcsolódik, hogy az újrarajtolással 2015-től már nem kell megvárni, hogy a körüket visszavevő autók felsoroljanak a mezőny végére, amint elmentek a biztonsági autó mellett, azaz kikerültek a mezőny sűrűjéből, indulhat a verseny.
A versenyek megszakítása esetén idéntől az autók nem a rajtrácson, hanem a bokszutca gyors sávjában kötelesek felsorakozni – az ezt elmulasztók bokszutca-áthajtással bűnhődnek.
Ha a futam eléri a kétórás időhatárt, a versenyt a limit elérését követő körben intik le – eddig az érintett körben zárult a verseny.
A 22-ről 18-ra, jó esetben, a Caterham túlélésével is 20 autósra csökkent mezőny kapcsán szabályba foglalták a 2014-ben az időmérőkön már alkalmazott gyakorlatot, tehát 24 autó esetén 7-7, 22 autónál 6-6, 20-nál 5-5, és így tovább számú pilóta esik majd ki a Q1-ben és Q2-ben, hogy a Q3-ra 10 autó maradjon.
F1: Így működik a virtuális biztonsági autó 31


Módosult az autó „érinthetetlenségére” vonatkozó ún. parc fermé-szabály: tavaly már a harmadik szabadedzésre le kellett adni a véglegesnek szánt beállításokat, ezt eltörölték, újra csak a kvalifikáció kezdetétől tilos a módosítás.
Ha a parc fermé alatt mégis cserélni kell valamilyen alkatrészt, azt csakis „műszakilag hasonló” elemmel tehetik meg.
2015-től a csapatok számára tilos a rajtrácson módosítani az üzemanyag mennyiségén, a rajt előtt már sem kivenni, sem rátölteni nem lehet majd.
A rajtot megelőző formációs körön pozíciót vesztő autóknak az első safety car-vonalig kell visszatérniük eredeti helyükre, máskülönben 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtják őket.
A bokszutcából rajtoló versenyzők a rajtot előrejelző 15 perces figyelmeztetés után próbakörökre jogosultak, amelyek után a bokszutca gyors sávjának végére kell felállniuk.