Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2016-tól jelentősen megszigorítja a Forma-1-es versenyengedélyek, az ún. szupelicencek kiadását a sportágba belépni kívánó versenyzők számára.
Alapfeltétel lesz a betöltött 18. életév, a közúti jogosítvány megléte, és minimum két évet kell eltölteni alsóbb formaautós szériákban a kérvény beadása előtt.
A fentiek mellett az FIA egy pontrendszert is kidolgozott, amely az utánpótlásszériákban elért eredményeket díjazza, a feltétel legalább 40 pont megszerzése három idényen belül.
A pontrendszer első pillantásra legalábbis furcsa, ugyanis leginkább a még nem is létező FIA Forma-2-es bajnokságot jutalmazza majd, az F1 hivatalos utánpótlás-sorozata, a GP2 is csak mögé sorol be értékben, a száguldó cirkusznak szintén sok versenyzőt adó, a gyakorlatban már-már a GP2-nél is rangosabb Formula Renault 3.5 pedig egészen kis jelentőséggel bír majd.
Az Autosport úgy tudja, hogy az újítás kiverte a biztosítékot a Renault-nál, főleg, mert az FIA állítólag decemberben még arról tájékoztatta az érdekelt gyártókat és sorozatok képviselőit, hogy majd 2015 folyamán készülnek kidolgozni az új pontrendszert. A Renault megkereste az FIA-t, hogy megtudja, a héten bemutatott rendszer véglegesnek tekinthető vagy tárgyalhatnak-e még róla.
A francia gyártó a különböző versenycsapatoknak is levelet írt, amelyben biztosítja őket, hogy „minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy megvédjük a bajnoki sorozatainkat” – írja az Autopsort.