Míg 2013-ban a Williams közel 40 éves Forma-1-es története leggyengébb évét produkálta, 2014-ben az átszervezett, immár Mercedes-motort használó, Felipe Massát és Valtteri Bottast indító alakulat főnix-szerű feltámadást produkálva a mezőny második-harmadik erejévé emelkedett, sorjáztak a dobogók.
2015 azonban már más tészta, a grove-i csapat technikai főnöke, Pat Symonds nem titkolja, hogy nagy kihívás lesz még előrébb lépni.
„Azt hiszem, a harmadik helyről az elsőre lépni nehezebb lesz, mint a kilencedikről a harmadikra volt. Persze a cél a bajnoki esélyesség, máskülönben nincs is értelme az egésznek” – magyarázta az Autosportnak.
„Hogy mi kell ehhez? Sok-sok kemény munka, és nem kérdés, hogy a jelenleginél nagyobb költségvetés. Nem gondolom, hogy a Red Bull- vagy a Ferrari-szintű büdzsé kell, szerintem kevesebből is jobban lehet teljesíteni, elég csak megnézni, hogy fele annyi pénzből is megvertük a Ferrarit. De győzni akarunk, ez a végső cél, azért vállaltam ezt a munkát, hogy még bajnoki címet szerezünk, mielőtt nyugdíjba megyek és kiülök a tengerpartra.”
A 80-as és 90-esévekben összesen 9 konstruktőri és 7 egyéni bajnoki címet szerző Williams helyettes csapatfőnöke, a betegeskedő alapító, Frank Williams lánya, Claire egyetért:
„Természetesen mindenkinek mindig több pénz kellene, de érzésünk szerint nem kell jelentősen több ahhoz, hogy versenyképesek lehessünk. Nem hisszük, hogy mondjuk meg kellene duplázni a büdzsénket. Nem hisszük, hogy 200 millió font kellene ahhoz, hogy győzni tudjunk, nem is ilyen a hozzáállásunk, ugyanis nincs is 200 milliónk. A Williams mindig is képes volt nagyobb költségvetésű ellenfeleket is legyőzni, így volt ez a múltban és megismételjük ezt a jövőben is.”
„Mindig is hatékony volt a csapat. Függetlenként rá volt erre kényszerítve, ugyanis csak két bevételi forrásunk volt: a pénzdíj és a szponzori támogatás. Frank (Williams) és Patrick (Head, volt technikai főnök) mindig is kis költségvetésből működtette a csapatot, amely képes volt erőn felül teljesíteni.”