Hosszas tanakodás után a Nemzetközi Automobil Szövetség a Forma-1-be idén belépő Hondának is engedélyezte a motorfejlesztést. Hetekkel ezelőtt a Ferrari talált egy kiskaput a szabályokban, miszerint a 2015-ös motorok homologizációja nincs határidőhöz kötve, amit a csapatok úgy értelmeztek, hogy ebben az esetben szabad a fejlesztés.
Az FIA első körben azt mondta, hogy attól, hogy nincs leírva, a február 28-i határidő (ahogy a V6-os turbók első évében is volt) értelemszerű, de a szövetség később kénytelen volt visszavonulót fújni, a csapatoknak 32 úgynevezett fejlesztési zseton felhasználását engedélyezték.
Az FIA első körben az idén belépő Hondát kizárta a fejlesztésből, arra hivatkozva, hogy úgy fair, ha az új belépőknek első évükben hasonlóan kell boldogulniuk, mint a többi gyártónak. Az FIA nem mondta ugyan ki, de az értelmezését arra is alapozhatta, hogy míg a többi gyártónak az előző szezon miatt már van, a Hondának az idei belépés miatt nincs homologizált motorja, így a kiskapu a legjobb szándékkal sem tud vonatkozni a japánokra.
A Honda ezzel együtt azonnal tárgyalásokat kezdeményezett a szövetséggel, arra hivatkozva, hogy ezzel az értelmezéssel önhibáján kívül, a pontatlan szabályozás miatt kerülne jelentős versenyhátrányba. A japánok a hivatalos döntésig nem akartak üzengetni a sajtóban, nem kommentálták a megjelent feltételezéseket.
Az FIA végül a hétvégén úgy döntött, hogy korlátozásokkal ugyan, de a Honda is fejleszthet, erről Charlie Whiting versenyigazgató hivatalos levélben tájékoztatta a csapatokat. A salamoninak szánt döntés értelmében a Honda fejlesztéseit a riválisokhoz kötik.
A Honda 2015-ben annyi fejlesztési zsetont használhat majd el a motorja tökéletesítésére, amennyi a három másik gyártónak átlagosan megmaradt a szezon idejére a 32-ből. Vagyis ha az egyik gyártónak nyolc, a másiknak hét, a harmadiknak öt megmaradt fejlesztési zsetonja maradt, akkor a Honda hatot használhat el a motorja fejlesztésére a szezonban, mint a kerekítési szabályok szerinti legközelebbi egész szám.
A Honda számára a február 28-i homologizációs határidő „kőbe vésett”, eddig az időpontig viszont szabadon, zsetonozás nélkül fejlesztheti a motorját, vagyis az első tesztek után is lesz még erre lehetőségük a japánoknak.