Bernie Ecclestone kijelentette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség az ő közbenjárására döntött úgy, hogy korlátozásokkal ugyan, de a Hondának is engedi a motorfejlesztést. Az FIA eredeti álláspontja az volt, hogy míg a többiek 32 fejlesztési zsetonnal gazdálkodva (tetszés szerinti ütemezésben) fejleszthetik a tavaly február 28-án homologizált motorjukat, a Hondának az idén február 28-ig homologizálnia kell motorját, és az év végéig nem is nyúlhat hozzá.
A Honda azonnal tiltakozott, hogy ezzel az értelmezéssel önhibáján kívül kerülne jelentős versenyhátrányba, amelyre válaszul az FIA módosított a szabályozáson. A többi gyártóhoz és az ő szezonnyitóig végrehajtott változtatásaikhoz kötötték a Honda lehetőségeit, azaz ha gyártónként nyolc, hat és négy fejlesztési zseton marad meg Melbourne-re, akkor a Honda ezek átlagával, azaz hat darabbal gazdálkodhat a szezon végéig.
A hírek szerint a Mercedes e szabály miatt döntött úgy, hogy már az idénynyitón majdnem teljesen új motort vet be, hogy a későbbi időzítéssel ne nőjön jelentősen a Hondának járó átlag. A McLaren-Honda ugyan az új szabályozással sem teljesen elégedett, azt, hogy egyáltalán fejleszthet, Ecclestone-nak köszönheti.
„Sokat beszéltünk erről az FIA illetékeseivel. Én azt mondtam, változtatni kellene a hozzáállásunkon, egyébként senki nem szállna be szívesen a bajnokságba” – mondta Ecclestone.