A jelenleg a Renault-val és a Red Bull-lal együtt dolgozó motorszakértő, Mario Illien szerint viszonylag könnyű lenne felhangosítani a jelenlegi V6-osokat. A turbómotorokat tavaly sok kritika érte amiatt, hogy túl halkak, azóta viszont Malajziában például árnyalták a képet.

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
F1: Gyerekjáték lenne felhangosítani a motorokat 23


Az ottani szervezők szerint azért nem gond a kisebb zaj, mert így új rétegek jelennek meg a versenyeken, például a kisgyerekesek, akik eddig a túl nagy dübörgés miatt kerülték a futamokat.

Illien szerint a V6-osok alapvetően nem halkak, a megkerülőszelep (wastegate) pozíciója miatt nem dübörögnek. „Ez nem a külvilág felé, hanem a kipufogóba nyílik. Utóbbi elég hosszú, ezért a hang egy része is elvész” – mondta Illien az Auto, Motor und Sportnak.

„Ha lenne egy másik, különálló szelep is, a motorok hangja egyből kívülre jutna, és sokkal jobban lehetne hallani őket. Ez is azonban csak a hajtáslánc bizonyos működési fázisaiban lenne hatásos, például ha az akku teljesen fel van töltve. A versenyen kisebb lenne a hatás.”

Illien szerint további probléma, hogy a megkerülőszelep pontos helyét az FIA írja elő. „A szövetség valószínűleg aggódott, hogy ellenkező esetben aerodinamikai trükközésre használnák.” Illien szerint a rövidebb kipufogó is segíthetne, illetve az is, ha megemelnék az üzemanyag maximális átfolyási mennyiségét.