A Renault borzalmas téli küszködés után összesen három futamgyőzelmet zsebelt be 2014-ben a Red Bullnak és Daniel Ricciardónak köszönhetően, de a 2010-13 közötti dominancia után tavaly csak a mindent vivő Mercedes árnyékában volt a francia gyártó és partnerei.
F1: Legalább öt futamot nyerne a Renault 1
F1: Legalább öt futamot nyerne a Renault 11


A cég F1-es főnöke, Cyril Abiteboul nem vár alapvető változást, de úgy gondolja, 2015-ben már közelebb kerülhetnek a Mercedeshez, a minimális elvárás öt futamgyőzelem lesz.
„Becslésünk szerint a 2014-es idény végén 60 lóerő volt a lemaradásunk a Mercedeshez képest. Reményeink szerint az erőforrás 2015-ös verziójával a melbourne-i szezonnyitóra sikerül ezt megfeleznünk” – nyilatkozta a Canal+-nek.
„Eddig a fejlesztési kreditek kétharmadát használtuk fel a motor javítására” – utalt arra, hogy az FIA slendrián fogalmazása miatt adódott kiskapunak köszönhetően nem kell a fejlesztést az idény kezdete előtt lezárni, még év közben is hozhatnak frissítéseket.
„A célom az, hogy legalább öt győzelmet szerezzünk idén” – szögezte le Abiteboul.
F1: Legalább öt futamot nyerne a Renault 12


A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone nem titkoltan utálja a tavaly bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat, és minimális elvárása, hogy 1-2 éven belül legalább 1000 lóerősre pumpálják fel az F1-ben használt motorokat. Abiteboul azt mondja, a Renault nyitott erre:
„A Renault-nak nincs ellenére Bernie Ecclestone erősebb és hangosabb motorokat illető ötlete, feltéve, ha a költségek nem szállnak el. Az elképzelés tetszetős, azonban úgy tűnik, hogy 2016-ról máris lekéstünk – 2017 azonban ideális lenne a bevezetésre.”