A Renault több komoly változtatást is végrehajtott V6-os turbómotorján, a franciák a rendelkezésükre álló fejlesztési zsetonok nagy részét már el is használták. A szabályok értelmében a gyártók 32 zsetonnal gazdálkodhatnak, tetszés szerinti ütemezésben használhatják el ezt a mennyiséget a tavaly homologizált motorverzió tökéletesítésére.
„Már az első versenyre elhasználjuk a zsetonjaink nagy részét” – erősítette meg a technikai igazgató Rob White. „Ennek megfelelően a szezon közben csak apróbb módosításokat hajtunk végre.” A hír a Honda számára is fontos, mert a japánok annyi zsetonnal gazdálkodhatnak, amennyi a riválisoknak átlagosan megmarad a szezonnyitóra.
White szerint egyelőre nem világos, hogy mennyit javult a motor 2014-hez képest, az ügyvezető igazgató Cyril Abiteboul mindenesetre több győzelmet vár a tavalyi háromnál. A Renault szerint az előző szezon komoly lecke volt azzal kapcsolatban, hogy alapvető változtatásokra van szükség a V6-os építési módjában.
A Renault-nak az idén mindössze két ügyfele lesz, a Red Bull és a Toro Rosso, mert a Lotus Mercedesre váltott, a Caterham túlélésére pedig körülbelül egy százalék az esély. „Hiszünk benne, hogy nagy lépést tettünk előre teljesítményben, és a megbízhatóságot is javítottuk” – fogalmazott Abiteboul.
„Lehetséges, hogy nem tűnt el teljesen a hátrányunk, de jóval előrébb tartunk, mint tavaly. A motor nagyon különbözik a tavalyitól, minden rendszert és alrendszert továbbfejlesztettük. Tulajdonképpen nincs sok közös elem a 2014-es és a 2015-ös motorban” – tette hozzá White.