A Force India szerdán jelentette be, hogy kihagyja az első 2015-ös téli tesztet, a vasárnap kezdődő jerezi gyakorlás helyett csak február 19-én mennek majd Barcelonába, addig a fejlesztéssel foglalkoznak.
A német Sport Bild újságírója, Ralf Bach azonban egészen más képet fest, F1-es blogján arról ír, hogy nagy a baj a silverstone-i csapatnál, az alakulat fizetésképtelen, a beszállítók visszatartottak bizonyos alkatrészeket, ezért nem lesz ott a Force India Jerezben.
A csapat résztulajdonosai rég komoly bajban vannak, az egyik indiai milliárdos, Subrata Roy már egy ideje börtönben csücsül, és az alapító-főnök, Vijay Mallya üzleti birodalma is összeomlóban van, ő maga pedig szintén közel jár ahhoz, hogy hűvösre kerüljön.
Bach hozzáteszi, hogy az F1-es Stratégiai Munkacsoport keddi, londoni ülésén világossá vált, hogy a Force India az összeomlás szélén áll, ha négy héten belül nem jutnak pénzhez, akkor az első két futamon való részvételük is kétséges.
A Force India Bach tudomása szerint eladó, és érdeklődő is akad, méghozzá a Renault képében, amely szeretne kicsit eltávolodni a „fél-gyári” csapatának számító Red Bulltól, hogy saját jogon jusson nagyobb megjelenéshez.
A német tudósító szerint nem csak a Force Indiánál vannak gondok, a Lotusnál sem olyan rózsás a helyzet, ahogy pár napja a vezérigazgató állította. Pastor Maldonado széke inog, ugyanis a rég látott mélységbe zuhant olajárak odavágtak az őt támogató venezuelai állami olajcégnek, a PDVSA-nak.
„Bernie Ecclestone állítólag vevőt keres a Lotusra, ugyanis szeretne megszabadulni a kényelmetlen (tulajdonos-főnök) Gerard Lopeztől. Jó ideje keresgél már, de egyelőre nem talált senkit.”
Azt már mi tesszük hozzá, hogy ha a fentiek igazak, a Renault számára a Force India helyett talán logikusabb lenne a Lotus megvásárlása, hiszen 2010-ig az enstone-i alakulat volt a saját gyári csapatuk.