Az már biztos, hogy a pénzügyi gondokkal küszködő, de a hivatalos álláspont szerint inkább a fejlesztésre koncentráló Force India nem lesz ott a vasárnap kezdődő első, jerezi teszten, azonban lehet, hogy két másik csapat is csak késve jelenik meg.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner sem titkolta a hét elején, hogy még nagyon sok munka vár rájuk, majd az is kiderüt, hogy az RB11-est csak csütörtökön vitték el az FIA által előírt kötelező, a tesztelés megkezdéséhez elengedhetetlen töréstesztekre.
Az olasz Omnicorse úgy tudja, hogy Adrian Newey utolsó Red Bullja el is hasalt a cranfieldi tesztközpontban végzett próbán, a frontális ütközésnél, a túl rövid orr nem felelt meg. A lap szerint a módosítás ugyan nem jelenthet nagy nehézséget a Milton Keynes-i alakulatnak, de a hátralévő két nap annyira kevés, hogy a Red Bull Racing lemaradhat a vasárnapi kezdésről.
A finn Turun Sanomat tudósítója, Luis Vasconcelos arról ír, hogy a Lotus is elkéshet, ugyanis az egyik karbon-beszállítónál akadt probléma miatt csak a múlt pénteken készült el a monocoque, azaz az autó teljes felépítése erre a hétre maradt. Ha az E23-as elis jut Jerezbe, az autón jelentős részben 2014-es alkatrészek lesznek, vagyis a valódi 2015-ös modell majd csak Barcelonában, február 19-én érkezik.
A finn szakújságíró egyébként a Force India távolmaradásának hátteréről is megtudott pár részletet, szerinte a várt orosz pénzek elmaradása miatt fújták le a jerezi részvételt.
Vasconcelos úgy tudja, hogy a tavalyig a Saubernél nevelgetett Szergej Szirotkin idén a Force Indiához vitte volna a szponzori pénzeit, amiért cserébe egy téli tesztnapot és hét pénteki szabadedzéses részvételt igényelt, azonban az orosz milliók nem érkeztek meg a silverstone-i alakulathoz, így nem volt keret Jerezre.