A McLaren csütörtökön leleplezte 2015-ös modelljét, az immár a Honda erőforrásával szerelt, új korszak nyitányaként hirdetett MP4-30-ast.
Az új autó festése azonban széles körű megrökönyödést keltett, ugyanis a McLaren megtartotta a sokak fejében a Mercedeshez kötődő ezüst színt, a tavaly – és különböző kombinációkban gyakorlatilag 1997 óta használt – ezüst-fekete kombináció mellé csak egy sután felfestett piros sáv került, ami inkább a Vodafone-korszakot, sem mint a Hondát juttatja az emberek eszébe. Számos szurkoló és szakértő is „kihagyott lehetőségnek” bélyegezte a döntést.
Bár hivatalosan nem mondtak ilyet, lehetséges azért, hogy a wokingi csapat csak ideiglenes, tesztfestést mutatott be tegnap, és a Williams tavalyi húzásához hasonlóan később, de még az Ausztrál Nagydíj előtt újabb fényezéssel áll elő, főleg, ha sikerül végre nagy vagy névadó szponzort találni. (Persze ha nem terveznek ilyet, akkor „csak” a nagyközönség reakciója biztosan nem lesz elég arra, hogy a cégvezér Ron Dennis az átfestés mellett döntsön.)
És ha már szponzorok: az MP4-30-ason még a tavalyinál is kevesebb a reklám, a Santander logója feltűnően hiányzik a versenyzők szinte teljesen üres, fehér overalljairól is. Úgy tudni, hogy még folynak a tárgyalások a spanyol pénzügyi óriással, azonban az F1- és Fernando Alonso-rajongó néhai cégvezér, Emilio Botin tavaly őszi halála után már kicsit döcögősebb lehet a megegyezés.