Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Sebastian Vettel stílusosan mutatkozott be új csapatánál, hiszen az első 2015-ös téli Forma-1-es teszt nyitónapján a legjobb idővel zárt Jerezben.
A négyszeres bajnok német 1:22,620-as kört ment, amivel bőven megjavította a tavalyi jerezi teszt csúcsát is. Vettel Ferrariján a nap közepén adódott egy telemetriai probléma, de összesen így is 60 kört hozott össze. Vettel láthatóan nagyon motivált, reggel az első felvezető kör előtt a bokszutcában megelőzte Nico Rosberget, hogy elsőként léphessen pályára.
Mögötte sauberes Marcus Ericsson végzett bő egytizedes lemaradással, 73 körrel a tarsolyában. A nap legszorgalmasabbja, Nico Rosberg elképesztő távot, 157 kört ment – többet, mint a két másik legtöbbet futó versenyző együtt -, a címvédő Merci szuper-megbízhatónak tűnt az első napon.
A tavalyi rémálom ugyan nem ismétlődött meg, de az igen érdekes álcafestést vselő Red Bull RB11-essel most is voltak gondok, Daniel Ricciardo 35 körre volt képes, az autón a fékekkel és az akkumulátorokkal is probléma adódott.
A Williams csak késő délelőtt futott ki a pályára, de Valtteri Bottas aztán szorgalmasan rótta a köröket, 73-mal zárta a napot az FW37-es volánjánál.
A Toro Rosso újonca, Carlos Sainz Jr. 46 kört ment, a 6.időt hozta, de így is sokkal termékenyebb napja volt, mint a McLarennek és Fernando Alonsónak.
Hiába ment ki a pályára sok ezer néző, a kétszeres világbajnok spanyolból nem sokat láttak a pályán, ugyanis a McLaren-Honda továbbra is a gyermekbetegségeivel küzd, Alonso háromszor egy, majd egyszer három kört, összesen hatot tett meg az MP4-30-assal.
A rendszerek összefésülése, a megbízható működés elérése még munkát kíván, de annyi biztos, hogy a Honda erőforrása az új generációs motorok közül messze a legdögösebb, már-már vadállati hörgésre-bömbölésre emlékeztető hanggal rendelkezik.
A pályán komolyabb incidens, baleset nem történt, a piros zászló mindössze kétszer került elő, akkor is rövid időre. Reggel Ericsson pördült meg, míg később Sainz alatt állt le a Toro Rosso.
Az első jerezi napon a Lotus egyáltalán nem tesztelt, az E23-ast szállító kamion csak délután futott be a pályára. A csapat közlése szerint hétfőn még az autó összerakásával foglalkoznak, így Pastor Maldonado és Romain Grosjean csak egy-egy napot vezethet majd kedden és szerdán.
Teszt, Jerez, 2015.02.01.
# | Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Körök |
1. | S. Vettel | Ferrari (SF15-T) | 1:22,620 | 60 |
2. | M. Ericsson | Sauber-Ferrari (C34) | 1:22,777 | 73 |
3. | N. Rosberg | Mercedes AMG (W06 Hybrid) | 1:23,106 | 157 |
4. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault (RB11) | 1:23,338 | 35 |
5. | V. Bottas | Williams-Mercedes (FW37) | 1:23,906 | 73 |
6. | C. Sainz Jr. | Toro Rosso-Renault (STR10) | 1:25,327 | 46 |
7. | F. Alonso | McLaren-Honda (MP4-30) | 1:40,738 | 6 |