A Marussia-csapat még a 2014-es Orosz Nagydíj után jelentett csődöt, az idény utolsó három futamán már nem is vettek részt. Bár a 2015-re neveztek Manor GP néven, nagyon úgy tűnt, hogy a banbury-i alakulatnak vége, nem látjuk többet őket a Forma-1-ben.
Januárban aztán lefújták a csapat eszközeinek árverését, most pedig azt jelentették be, hogy február 19-én (ami a második téli teszt kezdőnapja is), megszűnik a csődeljárás, új befektető kezébe kerül a csapat.
Úgy tudni, hogy ebben nagy szerepet játszott, hogy az F1-et szervező FOM megerősítette, hogy a csapat megkapja a 2014-es konstruktőri bajnokságban elért 9. helyéért járó nagyjából 30 millió fontos (kb. 12,5 milliárd Ft) pénzdíjat.
A Sky Sports értesülése szerint a csapat korábbi főnöke, John Booth és Greame Lowdown viszik tovább az ügyeket, a terv szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon már ott lesznek.
Spekulációk szerint a Marussiát a McLaren húzta ki a csávából, hogy fiókcsapatként ott helyezhesse el Kevin Magnussent és Stoffel Vandoorne-t, 2016-ra pedig a Honda B csapatává alakítsák.
Később ezt több forrás is cáfolta, az érdeklődő állítólag a brit szupermarket-lánc korábbi cégvezére, a korábban Bernie Ecclestone lehetséges utódjaként is emlegetett Justin King és társai.
Könnyen lehet azonban, hogy semmi nem lesz a Marussia visszatéréséből, ugyanis a csapatnak nincs 2015-ös autója, ahhoz pedig, hogy a tavalyi modellel indulhassanak, az összes rivális jóváhagyása kellene, viszont Helmut Marko állítása szerint a Red Bull, a Toro Rosso biztosan nem bólint rá erre, ahogy a Lotus, a Force India és a Sauber sem támogatná a lépést, írta blogján a német Sport Bild Forma-1-es szakírója, Ralf Bach.
Ugyanakkor viszont a Pitpass.com arról ír, hogy a tavaly szintén csődbe ment, de a túlélésre esélyesebbnek tűnő Caterham F1 csődbiztosai tájékoztatták a maradék munkaerőt, hogy az eladásra tett kísérletek kudarcot vallottak, hamarosan elárverezik a csapat vagyonát, értékeit, indul a felszámolás.