A McLaren 2015-ben új korszakot nyitott azzal, hogy 22 év után újra a Honda erőforrásaival indul. A az 1980-90-es évek fordulóján szupersikeres partnerség azonban döcögősen indul, a jerezi teszten folyamatosan problémákkal küszködtek.
F1: Nyelvi nehézségek a McLaren-Hondánál? 1
F1: Nyelvi nehézségek a McLaren-Hondánál? 199


A japán mérnökökkel, munkatársakkal hagyományosan nem könnyű együtt dolgozni, a kulturális különbségek, a nyelvi, kommunikációs nehézségek is kihívást jelentenek.
„Van egy mérnöki-szerelői csoport, amelyik az autón dolgozik, és van egy másik, amelyik azt tanulja, hogyan kell a Honda szakemberivel dolgozni. Aztán cserélnek, így mindenki tanul” – mondta a versenyfőnök, Eric Boullier. „Korábban, a mercedeses időkben is volt pár német, de voltak angolok is, most viszont csak ajpán szakemberekkel dolgozunk, ez pedig alkalmazkodást kíván.” 
Az együttműködésben hasznos segítő lehet Jenson Button, aki 2003-2008 között Honda-motorokkal versenyzett, a japán gyártó embereivel dolgozott, és felesége, Jessica Michibata is japán.
F1: Nyelvi nehézségek a McLaren-Hondánál? 200


„Én tudom, hogy milyen a kultúrájuk. És igen, igaz az, hogy amikor igent mondanak valamira, az sem feltétlenül jelenti azt, amit mi értünk rajta” – mondta a 2009-es bajnok. 
A McLaren műszaki igazgatója, Matt Morris szerint azért nincs akkora gond:
„A vezető mérnökök, a pályára küldött mérnökök mind jól beszélnek angolul. De még a Japánban tett látogatásainknál sem volt nyelvi probléma.”
A McLaren-Honda Jerezben az első két napon csak 6-6 kört ment, de aztán kedden Fernando Alonso 32, szerdán Jenson Button 35 kört futott. Ha lassan is, de haladnak.
„Természetesen jobb lenne, ha jobb köridőink lennének, de manapság már nagyszerű szimulációs eszközök vannak, tudjuk, hogy mire lennénk képesek, eddig nem adtunk bele mindent. Ezt figyelembe véve, és hozzászámítva, hogy mit tudnánk valójában, nincs ok az aggodalomra” – magyarázta Morris.
F1: Nyelvi nehézségek a McLaren-Hondánál? 201


„A következő teszt előtt még nagyon sok mindent elvégezhetünk a szimulátoron és a tesztpadon. A mostani teszt fő célja az autó és a csomag konstrukciójának és működésének ellenőrzése volt. Ez volt a lényeg, hiszen probléma esetén a beépítés, a hűtés módosítása sok munkát kíván. Szóval azt akartuk ellenőrizni most, hogy eddigi mire jutottunk. A következő két tesztre jönnek még új aerodinamikai elemek, sűrű lesz a következő néhány hét.”
„Van még pár gond a csapat és a Honda oldalán is, de megvan a tervünk arra, hogyan javítsuk ki őket Melbourne-re.”
A Honda F1-es főnöke, Jaszuhisza Arai összességében „megkönnyebbült” az első teszt után.
F1: Nyelvi nehézségek a McLaren-Hondánál? 202


„Az első négy tesztnap után örülök és megkönnyebbültem, hogy végra a pályán láthattuk az autót. Új autó, új erőforrás, szóval nagy kihívást jelent ez Szakurában és Wokingban is, de mindenki munkájára büszke vagyok” – értékelt a japán szakember. 
„Természetesen számítottunk problémákra – végül is ez tesztelés, nemde? -, de a vártnál nagyobb gondjaink voltak, szóval nem sikerült annyit menni, mint szerettünk volna. Ezzel együtt Fernando és Jenson visszajelzései pozitívak és átfogóak voltak, nagyon jó információkat adtak.”
„Nagyon pozitív a légkör. Néhány módosítás után sokkal erősebben térünk majd vissza a két barcelonai tesztre. Borzasztóan büszke vagyok, hogy újra ott láthatom a Hondát, ahol a helye van, a Forma-1-ben.”