Szerdán merült fel, hogy a tavaly októberben csődöt jelentett, 2014 utolsó három futamáról  hiányzó Marussia-csapat befektetőt talált – a Sainsbury szupermarket-lánc korábbi főnöke, Justin King és csoportja képében -, és indulna 2015-ben.
Gyorsan kiderült az is, hogy a főnix-szerű visszatéréshez az összes csapat jóváhagyása is kellene, a Sport Bild Forma-1-es szakírója, Ralf Bach blogján viszont arról ír, hogy a Stratégiai Munkacsoport csütörtöki ülésén leszavazták a dolgok, azaz a Marussia előtt bezárták az ajtót.
F1: Elbuktatták a Marussiát, vége a Caterhamnek 1
F1: Elbuktatták a Marussiát, vége a Caterhamnek 27


Az F1 uraként imsert Bernie Ecclestone később maga is megerősítette a fentieket.
„A tavalyi autóval akartak visszatérni, de nem kaptak jóváhagyást. Az összes csapat egyetértése kellett volna ehhez, de három vagy négy nem támogatta” – nyilatkozta az Independentnek. 
„A pénzt, amit a Marussia kapott volna, így az induló csapatok között osztjuk szét, azt hiszem, ez elég jó ok volt (a leszavazásra). Másrészt lehet, hogy más csapatok is szerettek volna a tavalyi autóval indulni (például a bajban lévő Force India – a szerk.), az viszont nem megy, hogy ezt csak egy csapatnak engedélyezzük, vagy mindenkinek lehet, vagy senkinek” – magyarázta.
Úgy tudni, hogy a Red Bull és Toro Rosso, valamint a Force India szavazott a Marussia visszaengedése ellen, míg a finn Turun Sanomat értesülése szerint csak a Mercedes és a Ferrari lett volna hajlandó visszaengedni a kiscsapatot.
F1: Elbuktatták a Marussiát, vége a Caterhamnek 28


A Marussia-hírrel egy időben lehetett hallani arról, hogy a Caterham csődeljárását vivő Smith & Williamson nem talált vevőt, feladták a küzdelmet. Csütörtök délután aztán hivatalossá vált a dolog, megindul a felszámolás, amelynek keretében a Wyles Hardy & Co elárverezi az alakulat értékeit, felszerelését, autóit.
A fentiek alapján úgy tűnik, hogy jó esetben is csak kilenc, de ha a Force India nem szedi össze magát, akkor csak nyolc csapat indul a 2015-ös szezonban.