A hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-ból és Jean Todtból, valamint az egy-egy vokssal rendelkező Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren és Force India képviselőiből álló Stratégiai Munkacsoport csütörtöki ülésén leszavazta a tavaly csődöt jelentett, de most a 2014-es autóval indulni kívánó Marussia visszatérési kérelmét.
A kérelem elfogadásához az összes csapat jóváhagyása kellett volna, de az ügy rögtön az első szavazatnál elbukott, amikor a Force India nemet mondott. A silverstone-i alakulat helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint egyszerűen „komolytalan” volt a Marussia próbálkozása.
„A Stratégiai Munkacsoport elé került a Marussia kérelme arról, hogy a 2014-es autóval indulhassanak a 2015-ös idényben. Az ülésen világossá vált, hogy a kérelem formailag nem megfelelő és komolytalan is. A csak elképzelésekre épülő pályázathoz emellett semmilyen kiegészítő dokumentum nem szerepelt, amelyek a különleges felmentés megadását segítették volna” – magyarázta Fernley, a formai hiba alatt azt értve, hogy a kérelmet a csapat CEO-ja, Greame Lowdon adta be, pedig a csődeljárást vivő cégnek kellett volna ezt megtennie.
„A kérelemben például nem szerepelt, hogy kik az új tulajdonosok, milyen szerkezetben működne a csapat. A hiányos információk, a bizonytalan garanciák és a kérelem spekulatív jellege miatt úgy döntöttünk, hogy inkább a talpon maradt független csapatok további részvételének támogatására koncentrálunk” – utalt arra, hogy így a Marussiának járó, nagyjából 30 millió fontos pénzdíjat az aktív csapatok között osztják szét.
Bár a Force India vétója miatt azonnal elbukott az ügy, a Marussiának enélkül sem lett volna esélye, ugyanis a Red Bull, valamint a Stratégiai Munkacsoportban nem szereplő, de az eseteges második körben, végszavazás esetén szintén voksoló Lotus, Toro Rosso és a Sauber sem támogatta volna a kérelmet.