A Vodafone 2013 végi távozása után a McLaren-csapat névadó főszponzor nélkül versenyzett tavaly, és a régi sikerpartner, a Honda idei visszatérése sem hozott változást ezen a téren.
A cégvezér, Ron Dennis szerint manapság már nem is igazán működik a névadó szponzori koncepció, másképp kell reklámbevételekhez jutni.
„A névadó szponzori rendszer a múlté. Ha megnézzük, mit is jelentett ez a dolog, látjuk, hogy a főtámogató hozta a csapat költségvetésének 40-50 százalékát. De a versenyképes csapatok mai büdzséje mellett nincs olyan cég, amelyik ennyi pénzt áldozna erre” – utalt a 100-150 millió eurós tételre. „Szóval most már kisebb adagokban, több, a filozófiánkat osztó cégtől érkezik az autós hirdetés.”
„Hogy lenne-e még hely az autón további, nagyobb reklámoknak? Igen. De mára úgy alakítottuk az üzleti modellünket, hogy a McLaren műszaki, autóipari tevékenységéből is jelentős bevételeink vannak.”
A kérdésre, hogy akkor a McLaren-csapat már nem is akar névadó szponzort, Dennis így felelt:
„Nem mondtunk le róla, hogy nagyobb összeget szerezzünk az autón keresztül, de a nagy nevektől meg is kérjük ennek az árát, nem adjuk olcsón. Olyan ez, mint amikor a Manchester Unitednek van egy rossz szériája, visszacsúszik a bajnokságban, de amikor szponzort keres, akkor azért továbbra is Manchester Unitedről van szó. Nem szabad hirtelen a sereghajtók szintjén üzleteket kötni. Lehet, hogy rosszul látom, de szerintem igazam van.”