Míg a Lotus 2012-13-ban sorban gyűjtötte a dobogós helyezéseket és egy-egy győzelem is becsúszott, Romain Grosjean pedig joggal reménykedett, hogy 2014-ben már ő is futamot nyerhet, az enstone-i csapat végül csúnyán leszerepelt.
F1: A Lotus tavaly túltolta 1
F1: A Lotus tavaly túltolta 13


Grosjean és Pastor Maldonado összesen három alkalommal szerzett pontot, a Lotus a mezőny végi bukdácsolók közé süllyedt. 2015-ben immár a csúcsnak számító Mercedes-motorral, és új, felelősebb hozzáállással dolgoznak, állítja a tulajdonos-főnök, Gerard Lopez.
„Az új, Mercedes-motorunk nagyon sokat számít, bár nem csak a Renault hibás a katasztrofális 2014-es évünkért” – nyilatkozta a francia Auto Hebdónak a luxemburgi üzletember.
Lopez elmondta, hogy 2013 során nagyjából 100 fős leépítést vittek végig, de azóta fel is vettek 50 szakembert, főképp aerodinamikusokat.
„Sok szó esett arról, hogy mennyi jó szakembert veszítettünk, de valójában a 2013-es, 13-as autót létrehozó stáb nagyjából egyben van ma is, csak néhány ismertebb név távozott. De ennek is megfizettük az árát, és tanultunk a történtekből. Nem is a dolgozók száma a lényeg, hanem a hatékony munka. Vannak olyan 850 fős csapatok, amelyek évek alatt sem érték el azt, ami nekünk 500 emberrel sikerült.”
A főnök azért visszatért a Renault-ra, úgy véli, a 2014 elejére pocsék motort összerakó francia gyártó nem nagyon segítette őket tavaly: „Azért nem lett volna rossz, ha nem csak egy csapatra (a Red Bullra) koncentrálnak.” 
Lopez szerint az idei autóval, a Mercedes-motorral szerelt E23-assal újra versenyképesek lehetnek majd, de semmit nem akar elkiabálni. 
„Sokkal visszafogottabb megközelítésű az új autó. Nem csak azért, mert nagyon extrém irányba mentünk az E22-essel, hanem azért is, mert öngólt lőttünk azzal, hogy a végsebességre koncentráltunk a fejlesztéseknél.”
F1: A Lotus tavaly túltolta 14


„Két évvel ezelőtt futamot nyertünk, 13-szor álltunk dobogóra. Ott voltunk a Red Bull nyakán, és a Mercedesszel és a Ferrarival küzdöttünk a konstruktőri bajnokság 2-3. helyéért, miközben vertük a McLarent, a Force Indiát és a Williamst. A tavalyi szörnyű év után okosabb nem ugrálni, szépen, csendben, alázattal kell szembenéznünk a gondokkal, és nagyon vigyáznunk kell, hogy ne ismételjük meg a hibákat.”
 
„Először is érjük el, hogy újra a 2013-as szinten legyünk, majd aztán beszélhetünk még nagyobb célokról. Előbb térjünk vissza a minket megillető helyre, és aztán tűzzünk ki új célokat.”