A Mercedes a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig dönti csak el, hogyan osztja be a rendelkezésére álló 32 fejlesztési zsetont az idei bajnokságban. Korábban felmerült, hogy a Mercedes esetleg a tavalyi motorjával kezdi az évet, így jóval nagyobb mozgástere lenne az idény közbeni módosításokra.

F1: A Mercedes az utolsó pillanatig variál 1
F1: A Mercedes az utolsó pillanatig variál 27


„Arról mindenkit biztosíthatok, hogy a 2015-ös motorral kezdünk” – mondta Andy Cowell motorfejlesztési igazgató. „Sok új ötletünk volt a motor és az energiavisszanyerő rendszer működésével kapcsolatban is, a 12 tesztnap után eldöntjük, hogy mely fejlesztéseket használhatjuk kockázatmentesen.”

„A döntésünk azon alapul majd, hogy az újításaink mennyire bizonyulnak majd megbízhatónak. A szabad felhasználási lehetőség lehetőséget ad számunkra arra, hogy a kritikus fejlesztésekre több időt szánjunk.”

Cowell szerint a Mercedes jól jár azzal, hogy több csapata is van. „Igaz, hogy több alkatrészt kell szállítanunk, de az előnyök jócskán felülmúlják a hátrányokat. Mivel a teszteken minden csapat ugyanolyan konfigurációjú motorral fut, sokkal több adatot tudunk begyűjteni. Ezeket is felhasználjuk majd, amikor a fejlesztések ütemezéséről döntünk.”