Csütörtök reggel a spanyolországi Barcelonában megkezdődött a Forma-1-esek második 2015-ös téli tesztje, a nap pedig finoman szólva is fordulatosan alakult.
A Mercedesnél alig két óra után komoly baj adódott, a lázas beteg Lewis Hamilton 11 kör után azt mondta, nincs elég jól, be is fejezte az aznapi munkát. Bár csapattársa, Nico Rosberg is ott volt a pályán, a német pilóta nyaki idegbecsípődés miatt nem vehette át az autót, sőt, még a pénteki részvétele is kérdés.
A bajnokcsapat így az alig két nappal korábban a Force Indiához betolt tesztpilótáját, Pascal Wehrleint kérte vissza a silverstone-i csapattól, délután már a Merciben ült a DTM-es tehetség – egy napon két F1-est vezetni, ez bizony ritka dolog, ahogy azt sem szoktuk látni a táblázatban, hogy valaki önmagát „verte” a köridők tekintetében.
Ez persze a Force Indiánál is változást hozott, a péntekre beosztott Sergio Pereznek kellett beugrania – a mexikóit olyan váratlanul érte a dolog, hogy festés nélküli, fekete sisakban ült autóba.
Az ebédszünet környékén az is kiderült, hogy a McLaren-Honda még mindig küszködik, az erőforrás meghibásodása miatt délután már nem is járt a pályán az autó, és mivel az új alkatrész csak szombaton érkezik meg, holnap Fernando Alonso biztosan nem vihet majd teljes programot.
A Williamsnél és a Saubernél is volt egy „kis” ijedség: ahogy írtuk, a grove-iak női tesztpilótája, Susie Wolff, és tavalyi kollégája, az idén a Saubernél bemutatkozó Felipe Nasr ütközött, az 5-ös kanyarban a kavicságyban végezték.
A pilóták sérülés nélkül megúszták, de mindkét autó összetört, a csapatok azonban elképesztő munkával az utolsó percekre kijavították és pályára küldték őket. Nasrnál azért nem volt minden rendben, a 9-es kanyarban leállt, de mind a Williams, mind a Sauber sokat futott az incidens előtt.
A legsimább napja talán a Ferrarinak volt, Kimi Räikkönen 74 körrel, jelentős ideig a leggyorsabbként körözött. Az elsőség azért nem lett meg, azt Pastor Maldonado vitte a Lotusszal, annak ellenére, hogy délelőtt még „köhögött” az E23-as, és egymás után kétszer is az 5. kanyarban állt le alatta.
A harmadik időt Daniel Ricciardo érte el a Red Bull-lal. A Milton Keynes-ieknél is akadtak műszaki problémák a nap első felében, de az ausztrál pilóta délután már viszonylag zavartalanul dolgozott, csak a kavicságyba nézett ki egyszer-kétszer.
Szintén eredményes napon van túl a Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen, 94 körével nagyon elégedettek lehetnek a faenzai csapatnál.
Teszt, Barcelona, 2015.02.19.
# | Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Körök |
1. | P. Maldonado | Lotus-Mercedes (E23 Hybrid) | 1:25,011 | 69 |
2. | K. Räikkönen | Sauber-Ferrari (C34) | 1:25,167 | 74 |
3. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault (RB11) | 1:25,547 | 59 |
4. | S. Perez | Force India-Mercedes (VJM07) | 1:26,636 | 34 |
5. | F. Nasr | Sauber-Ferrari (C34) | 1:27,307 | 79 |
6. | M. Verstappen | Toro Rosso-Renault (STR10) | 1:27,900 | 94 |
7. | J. Button | McLaren-Honda (MP4-30) | 1:28,182 | 21 |
8. | P. Wehrlein | Force India-Mercedes (VJM07) | 1:28,329 | 32 |
9. | P. Wehrlein | Mercedes AMG (W06 Hybrid) | 1:28,489 | 48 |
10. | S. Wolff | Williams-Mercedes (FW37) | 1:28,906 | 86 |
11. | L. Hamilton | Mercedes AMG (W06 Hybrid) | 1:30,429 | 11 |