A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel a mezőny előtt jár. Noha a tesztekkel kapcsolatban szokás azt emlegetni, hogy igazából semmit nem jelentenek, a csapatok bizonyos jelekből valójában majdnem teljesen pontosan össze tudják állítani az erősorrendet.

F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen 1
F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen 109


„Tudjuk, hogy a többiek éppen mit csinálnak” – erősítette meg Nico Rosberg. „Van nálunk egy srác, aki kizárólag azzal foglalkozik, hogy a többiek tempójáról készít elemzéseket. Vannak adataink és grafikonjaink, amelyek pontosan megmutatják a többiek erejét.”

A Mercedes elemzőjét James Vowlesnak hívják, GPS-alapú szimulációs szoftverek elemzésével készít pontos helyzetjelentést a riválisokról. „A Mercedes majdnem annyit tud a Ferrariról, mint az olaszok a saját autójukról. És persze fordítva is” – vallotta be Vowles.

Részleteket ugyan nem árult el, de az Auto, Motor und Sport szerint a Mercedes előnye hatalmas a mezőnyhöz képest, Barcelonában körönként nyolc tizeddel voltak gyorsabbak a németek. A Mercedest egy csoportban követi a Williams, a Red Bull és a Ferrari, a három csapat között a tesztek alapján mindössze egyetlen tized van.

„Ami minket illet, nem árulhatom el, hol állunk, mert ez titkos” – mondta Romain Grosjean, a Lotus pilótája. „De annyit mondhatok, hogy a legjobb csapat a Mercedes, elképesztő munkát végeznek. Egy másodperccel vannak mindenki előtt.”

F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen 110


A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint „a Mercedes előnye nagyjából akkora, mint egy éve”, Sebastian Vettel szerint sem kétséges, hogy „melyik csapat lesz a mezőny elején. A célunk, hogy a következő két hely a miénk legyen.”

Ha a különbség nem lenne elég demoralizáló az ellenfelek számára, Toto Wolff még egy mélyütést is bevitt: ezek szerint a Mercedes egyetlen motorral csinálta végig az egész tesztszezont. „Csak egy motort használtunk, bár a szó klasszikus értelmében végül is nem ugyanaz a motor volt. Néha dolgoztunk vele, és kipróbáltunk új komponenseket” – fogalmazott Wolff.

A Mercedes W06-os összesen 6121 kilométert tett meg 12 nap alatt, ha ehhez egy motor is elég volt, váratlan hibák nélkül a Mercedesnek nem lesz gondja azzal, hogy az idei szezont négy motorral kell végigcsinálni. „Száz százalékon használtuk a motort, mert a teszteken kell kijönnie a gondoknak. Természetesen belefutottunk néhány problémába, sokat tanultunk.”