A Lotus a 2012-13-as sikerek után tavaly nagy gödörbe került, de az enstone-i csapat a 2015-ös téli tesztek alapján bizakodó. Renault helyett immár Mercedes erőforrás dolgozik az autóban, az E23-as pedig maga is sokkal jobb konstrukció, mint a tavalyi volt.
„Idén sokkal jobbnak tűnik a helyzet. Az erőforrás nagy előrelépést jelent, és a kasztnira is igaz ugyanez, a pilóták sokkal többet tudnak kihozni belőle, sokkal kiszámíthatóbb, vezethetőbb. A teszteken külön foglalkoztunk a felfüggesztés geometriájával, komoly hatása is van a lassabb kanyarokban az autó balanszára. Összességében is kevésbé ideges az autó, így a versenyzők többet hozhatnak ki belőle” – magyarázta a technikai igazgató, Nick Chester.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A szakember részletesebben is beszélt a Mercedes erőforrásáról, nagyon megbízhatónak tartja, de azt sem titkolja, hogy szándékosan nem vállaltak túl nagy rizikót vele.
„Az erőforrás teljesítménye és reakciója jó, és nagyon-nagyon megbízható – egyetlen egységet használtunk a teszteken. A beszerelése is könnyű, ami előnyt jelentett például a hűtésnél. A csúcsteljesítmény mellett a reszponzivitása is jelentős szerepet játszik, és az új motorral a vezérlőrendszereink is könnyebben összehangolhatók.”
„Az erőforrást illetően a beszerelésnél azért nem vállaltunk kockázatokat, viszonylag biztosra akartunk menni a hűtéssel, Melbourne előtt konzervatívan álltunk ehhez. A többi területen viszont a szokásos a hozzáállásunk: keressük a javulást, feszegetjük a határokat.”