Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Saubertől 2014 végén ejtett holland tesztpilóta, Giedo van der Garde egy tavaly nyári szerződésre hivatkozva bírósági úton igyekszik kikényszeríteni, hogy a hétvégi Ausztrál Nagydíjon ő vezesse a svájci csapat egyik autóját.
Az ügyet ma tárgyalták Melbourne-ben, a felek nagyon eltérő állásponton voltak. A Sauber jogi képviselője, Rodney Garratt sem vitatta, hogy a pilótának érvényes szerződése van, de azzal érvelt, hogy biztonsági okokból lehetetlen bevetni van der Gardét.
A Sauber jogásza hangsúlyozta, hogy az új autót, a C34-est az idei két versenyző – az amúgy a tárgyaláson is megjelent Marcus Ericsson és Felipe Nasr – köré tervezték, van der Garde pedig nem is vezette a modellt.
„Van der Garde úrnak nincs tapasztalata a C34 Ferrarival, és nem is lenne elég ideje a tanulásra” – mondta Garratt. A csapat jelezte, hogy még megfelelő biztonsági öv sincs náluk Melbourne-ben, azért „felelőtlen és veszélyes” lenne van der Gardét az autóba ültetni.
„A versenyeztetése elfogadhatatlan sérülési kockázatot, akár életveszélyt is jelentene nem csak van der Garde, de nézők számára is” – érvelt a Sauber.
Az Ericssont és Nasrt képviselő jogász kiemelte, hogy azért is fontos a versenyzők bevetése, mert „sok-sok milliós” szponzori támogatást jelentenek a csapatnak.
Van der Garde ügyvédje, Tom Clarke ezzel szemben arról beszélt, hogy mind Ericsson, mind Nasr szerződésében van olyan kitétel, amely alapján a Sauber félreállíthatná őket, és emlékeztetett, hogy a Forma-1-ben egyáltalán nem példátlan, hogy az utolsó pillanatban ültessenek valaki mást az autóba.
„A csapatok nagyon is rugalmasak, képesek egy-egy versenyzőre hangolni az autót, a Saubernek pedig megvan a lehetősége arra, hogy szerződésszegés nélkül adja át valamelyik versenyzője helyét van der Garde úrnak a hétvégére” – mondta.
Clyde Croft bíró szerdán hirdet majd ítéletet – a nevezéseket legkésőbb csütörtökön kell leadni.