Mindössze két szabadedzés ment le az új Forma-1-es idényből, de a Red Bull máris motorszállító partnerét, a Renault-t támadja. Daniel Ricciardo autójában néhány kör után motort kellett cserélni, Danyiil Kvjat pedig nem tudta tartani az élmezőny tempóját a második melbourne-i edzésen.

F1: A Red Bull máris nekiesett a Renault-nak 1
F1: A Red Bull máris nekiesett a Renault-nak 85


„Az összkép lesújtó. Ha egy autóban 50 kilométer után ki kell cserélni a motort, amelyből csak négyet lehet használni az egész szezonban, az egyszerűen tragikus” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

A Red Bull egyelőre nem tudta azonosítani a hibát. „Úgy néz ki, hogy ez egy új probléma, amellyel a teszteken nem találkoztunk.” A Renault másik csapatánál, a Toro Rossónál is voltak gondok, Max Verstappen autójában az akkumulátor ment tönkre.

A Red Bull a teljesítménnyel sem elégedett. „A motor teljesítménye ugyanakkora, mint a tavalyi szezonzárón, Abu-Dzabiban” – panaszkodott Christian Horner csapatfőnök, utalva arra, hogy a Renault 30-50 lóerős pluszt és szélesebb használható fordulatszám-tartományt ígért.

„Az összes motornál jelentősen romlott a vezethetőség a tesztekhez képest. Ausztráliára javulni szerettünk volna, ehelyett tettünk egy lépést hátra. Az élmezőnnyel szembeni hátrányunk egyszerűen rémisztő” – háborgott Marko.

F1: A Red Bull máris nekiesett a Renault-nak 86


„Meg kell értenünk, hogy miért estünk vissza. A Red Bull tud segíteni a Renault-nak a szoftverben, de ehhez az összes adathoz hozzá kellene férnünk.”

Ricciardo sem örül az elvesztegetett napnak, az ausztrál összesen kilenc kört tett meg pénteken. „Jó lett volna több időt a pályán tölteni, de így alakult, holnapra biztosan összekapjuk magunkat” – fogalmazott Ricciardo. „Nagyon vártam már, hogy vezethessek, szóval egy kicsit bosszantó, hogy így alakult a nap.”

„Kicseréltük a motort, a holnap már rendben lesz. Feláldoztuk a második edzést, hogy alapos munkát végezhessünk. Remélem, hogy ezt a motort később még használni tudjuk majd.”