A tavaly októberben csődöt jelentett, decemberre a teljes megszűnés szélére került Marussia-csapat két héttel az új szezon kezdete előtt támadt fel, az új befektetőnek köszönhetően, immár eredeti nevén, Manorként meg is érkezett az alakulat Melbourne-be.
A jelenlét azonban nem egyenlő a versenyzéssel: a csapat autói az Ausztrál Nagydíj első két szabadedzésén nem jártak a pályán, sőt, lehet, hogy egész hétvégén a garázsban maradnak.
Csütörtökön arról szóltak a hírek, hogy az árverésre szánt számítógépparkról töröltek minden szoftvert, ezek pótlása most zajlik, de az elnök-sportigazgató, Greame Lowdon azt mondta pénteken, hogy még ennél is nehezebb a helyzetük, gyakorlatilag az első lépéseknél tartanak:
„Nem egyszerűen a szoftverekről van szó. Számos gondunk van, de ez nem meglepő, ha figyelembe vesszük, mennyi munkát kívánt az, hogy ilyen rövid idő alatt ide juttassuk a csapatot. De úgy gondolom, hogy a problémáink egyáltalán nem szokatlanok a tevékenységünknek ebben a szakaszában, azaz a versenyinfrastruktúra kialakításánál és az autó összeszerelésénél.”
A kérdésre, hogy a Manor részt vehet-e a melbourne-i időmérőn, Lowdon így felelt:
„Őszintén nem tudom, de azt garantálhatom, hogy az elszántságunk és a problémamegoldási rátánk a maximumon van. Versenyzők vagyunk, versenyezni akarunk. Semmivel sem lassítjuk a cél elérését, a lehető leghamarabb a pályára szeretnénk lépni. Természetesen nem lett volna rossz tesztelni és ilyenek, de ez egyszerűen nem fért bele az időnkbe. Hajtunk, ahogy csak bírtuk, meggyőződésem, hogy inkább előbb, mint utóbb jön is az előrelépés.”
A Forma-1 logisztikájában járatlanabb olvasókban felmerülhet a kérdés, hogy ilyen felkészültség mellett miért is utazott a Manor Melbourne-be, de a válasz egyszerű: mivel az első négy, „tengerentúli” versenyre egy turnusban szállítják a felszereléseket, autókat, ezért nem volt választásuk. Aki lemarad, az kimarad, a májusi Spanyol Nagydíjon pedig késő lett volna beszállni.