Pocsék szezonnyitót produkált a Red Bull Melbourne-ben, a csapat ráadásul sokkal jobb folytatást sem remélhet a Renault-tól. Daniel Ricciardo autójában a szabadedzések után motort kellett cserélni, a versenyen aztán Danyiil Kvjat autója már a rajtrácsra menet bedöglött (a csapat váltóhibát gyanít), Ricciardo pedig körhátránnyal ért célba a hatodik helyen, miközben eleve csak 11 autó fejezte be a futamot.

F1: A Red Bull nem látja a fényt az alagút végén 1
F1: A Red Bull nem látja a fényt az alagút végén 99


Már a Red Bull előszezoni teljesítménye is utalt arra, hogy nehézségei lesznek a csapatnak, de ennyire rossz szereplésre talán nem számítottak a mérnökök. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már pénteken kifakadt a Renault-ra, vasárnap Adrian Newey volt az ügyeletes megmondóember.

„Nagyon bosszantó, hogy van egy olyan motorunk, amely messze le van maradva az ellenfelektől” – mondta Newey. „Minden hibát figyelembe véve ráadásul azt kell mondanom, hogy nem nagyon látszik a fény az alagút végén.”

„Próbáljuk felajánlani a segítségünket, de mintha erre nem nagyon lenne igény. Az egy dolog, ha egy adott pillanatban versenyképtelen helyzetben van egy csapat, az viszont egy másik, ha nem is látszik a kiút.”

„Versenyképtelenek vagyunk, és a partnerünk nem tűnik túl nyitottnak a helyzet megoldására. Ennek őszintén nem tudom az okát.”

A körhátránnyal célba ért Ricciardo arra panaszkodott, hogy szinte vezethetetlen volt az autója. „Nem volt könnyű napom” – fogalmazott az ausztrál. „Többször is próbáltam körbeautózni a Saubert, de ehhez nem voltunk elég erősek. Kiszámíthatatlan az autó, minden kör hullámzó volt, és nehéz rámutatni egy konkrét hibára.”

„A tél sokkal jobban sikerült, mint tavaly, de a lemaradásunk nem egy, hanem 2-2,5 másodperc. Erre nem számítottunk, bár tudjuk, hogy a lemaradás nagy része honnan jön. Egyértelműen le vagyunk maradva, de ez van, ebből kell megpróbálnunk kihozni a legtöbbet. Előbb-utóbb utolérjük a mezőnyt, de eltart egy ideig.”