Bár a reflektorfény túlnyomó része a Toro Rosso 2015-ös újoncai közül a 17 éves Max Verstappenre irányult, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon az idősebb és jóval tapasztaltabb Carlos Sainz Jr. szerepelt jobban.
Az azonos nevű ralilegenda fia az időmérőn a 8. rajthelyre kvalifikált, majd a futamon a nehézségek ellenére is 9. tudott lenni – és nem is volt teljesen elégedett.
„Tudom, hogy a 9. helynél több is lett volna a mai napban, de ha figyelembe veszünk mindent, akkor jobb, ha pozitívan nézek a dolgokra, és hiszek abban, hogy még többre is képes vagyok. Nagyon élveztem a versenyt, tetszettek az első kanyarbeli összecsapások, igaz, a rajt után egy kicsit túl optimista voltam, de tanultam belőle” – utalt arra, hogy részese volt a start utáni lökdösődésnek.
Sainzot két dolog is visszavetette, előbb a motorvezérlés állt át rossz programra, később pedig a bal hátsó kerék miatt keservesen hosszúra nyúlt bokszkiállás miatt esett vissza.
„A lassú kerékcsere nagyon fájt az egész csapatnak, ugyanis előtte jó pozícióban voltam, és nagyon sok időt veszítettem. Utána más volt a versenyem, már csak az volt a fontos, hogy problémamentesen elvigyem az autót a célig.”
Verstappennek még rosszabbul alakult a bemutatkozás: az első etapban még a top10-ben haladt, de a kerékcseréje után megadta magát a Renault-motor, ki kellett állnia.
„Elkeserítő, hogy így ért véget az első Forma-1-es versenyem, de hétvége így is számos pozitívumot hozott. A futamon az első szakaszban jól mentem a közepes keveréken, körülöttem sokan lágyon voltak, és így is képes voltam tartani velük a lépést. Viszont a kerékcsere után azonnal füstöt láttam az autóból jönni, szólta a rádión és mondták, hogy állítsam le az autót. Kár, mert ha a pályán maradtam volna, pontszerző helyen értem volna be.”