Nem indult jól az új idény a Renault számára, a franciák csapatai leszerepeltek Melbourne-ben. Daniel Ricciardo az idénynyitón hatodik lett a 11 célba érő közül, de kört kapott a győztes Mercedesektől. Csapattársa, Danyiil Kvjat már a rajtrácsra menet kiesett, a Red Bull szerint az orosz váltóhibáját a Renault-motor vibrációi okozták, elszállt az ötödik fokozat. Max Verstappennek is elfüstölt motorral kellett félreállnia a Toro Rossóval, a Renault ráadásul nemcsak megbízhatatlan, a vezethetősége is pocsék.

F1: Visszaszólt a 100 lóerős hátrányban lévő Renault 1
F1: Visszaszólt a 100 lóerős hátrányban lévő Renault 99


„Óriási a hátrányunk, 100 lóerővel gyengébb a motorunk a Mercedesnél” – mondott rémisztő számot Christian Horner csapatfőnök. „Sokat le kell tekernünk a teljesítményből, hogy egyáltalán vezethető legyen. Az idén egészen biztosan nem lesz győzelemre képes hajtásláncunk, de harcolnunk kellene a Ferrarival és a Williamsszel. Ha úrrá tudunk lenni a gondjainkon, legalább erre képesek lehetünk.”

A Red Bullnak különösen az fáj, hogy Ricciardo még a Sauber ellen is esélytelen volt. „Minden tiszteletem a Sauberé, de látni kell, hogy alig változott az autójuk. Gyakorlatilag a tavalyi szárnyakkal versenyeztek, miközben a mi kasztnink fél másodperccel gyorsabb, a különbséget tehát egyszerűen a motor jelenti. A Ferrari nagyot lépett előre, míg mi inkább hátrafelé haladtunk” – magyarázta Horner.

A Renault-nál elismerik, hogy vannak gondok, de a franciák szerint javulás is történt. „A programunkban kétségkívül sikerült előrelépnünk” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Renault F1-es részlegének ügyvezetője. „De azért vannak problémák is, mégpedig az, hogy a télen túl agresszív fejlesztési programba kezdtünk.”

„A fontos folyamatok közül többet is felgyorsítottunk és lerövidítettünk, emiatt nem várt hibák jöttek elő. De ettől még tény, hogy a hajtásláncunk előremutató. Az együttműködésünknek is előremutatóbbnak kellene lennie, mint amilyen most. Több tiszteletet várnánk egymás irányába, és világosan meghatározott felelősségi köröket. Jelenleg elég összetettek a dolgok.”

„Nem érdekelnek azok a megjegyzések, amelyek nem építő jellegűek, és nem is gondolom, hogy ezek szükségesek a fejlesztési munkához.”