A Forma-1-ben tavaly kezdődött új turbókorszak legnagyobb nyertese egyértelműen a Mercedes, a gyári csapat és a kliensek autóiban is a riválisokénál sokkal jobb erőforrás dolgozik.
2014-ről 15-re a Ferrari egy kicsit felzárkózott, a Renault viszont utat tévesztett, és még rosszabb, mint tavaly, a Red Bull pedig már egyenlősítést is követel a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA). Az igénnyel egyetért az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is, sőt, azt állítja, hogy a Mercedes nem egészen sportszerűen került domináns pozícióba.
F1: A Merci lépéselőnnyel kezdett az új motorokkal? 1
F1: A Merci lépéselőnnyel kezdett az új motorokkal? 139


„A többieknél egy kicsit többet tudtak a tervezett új erőforrásról, ugyanis a Mercedes szakemberei szoros kapcsolatot tartottak az FIA-val az új motorok koncepciójának kidolgozásánál. Ezért tudtak olyan erősen kezdeni tavaly, és ezért van még mindig olyan hatalmas előnyük” – állította az olasz Sky Sports 24-nek.
Ecclestone megismételte, hogy ő szeretne egyenlősítést látni, ugyanakkor azt is elismerte, hogy az 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetését eredetileg felvető Renault „nagyon akarta, de elszúrta” a fejlesztést.
A Merci-táboron belül sem mindenki tökéletesen elégedett amúgy, a 2-3. erőnek számító Williams brazil veteránja, Felipe Massa szerint a gyári csapat és a klienseknek adott erőforrás talán nem ugyanolyan, ugyanis Hamiltonék előnye érthetetlen.
F1: A Merci lépéselőnnyel kezdett az új motorokkal? 140


A Mercedes F1-es motorfőnöke, Andy Cowell szerint semmi alapja a gyanúsításnak:
„Mindenki ugyanolyan motorokat kap. Először is, mi mérnökök így tudjuk a legtöbb adatot gyűjteni, másrészt tartozunk is ezzel a partnereinknek. Harmadrészt pénzügyileg, az alkatrészgyártás szempontjából sem érné meg, ha különböző motorspecifikációkkal dolgoznánk egyszerre” – nyilatkozta a Speed Weeknek.