Az elmúlt hét egyik fő Forma-1-es sztorija Giedo van der Garde és a Sauber szerződési vitája volt. A holland versenyző 2014-ben, még tesztpilótaként versenyzői szerződést kötött a svájci csapattal, de az alakulat késő ősszel másik két pilótát – Marcus Ericssont és Felipe Nasrt – igazolt 2015-re.
F1: Van der Garde győzött, de a karrierjének vége 1
F1: Van der Garde győzött, de a karrierjének vége 23


Van der Garde előbb Svájcban, majd Ausztráliában is bíróság elé vitte az ügyet, mindannyiszor neki adtak igazat. Az autóba azonban így sem ült be, végül sikerült másféle megegyezésre jutnia a csapattal. Szerdán Facebook-posztban tájékoztatta az érdeklődőket.
„Egyezségre jutottunk a Sauberrel, a versenyzői szerződésemet közös megegyezéssel felbontottuk” – írta, hozzátéve, hogy mennyire elszomorította az ügy. „Reméltem, hogy 2015-ben megmutathatom, versenyzőként mire vagyok képes egy köztiszteletben álló középcsapat autójában, de az álmomat elvették tőlem, és tisztában vagyok vele, hogy ezzel valószínűleg véget is ért a Forma-1-es karrierem.” 
Van der Garde leszögezte, hogy érvényes szerződése volt, a háttérben pedig jó ideje kereste a jogi megoldást, nem az utolsó pillanatban kezdett akadékoskodni. A holland azt is belátta, hogy a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn „semmiképp sem volt hajlandó az autóba ültetni” őt, épp ezért végül nem erőltette tovább a dolgot.
F1: Van der Garde győzött, de a karrierjének vége 24


„Ha (Kaltenborn) szándéka ellenére továbbvittem volna az ügyet, az tönkre tehette volna a csapatot, de legalábbis biztosan ellehetetlenítette volna a szezonnyitót a számukra, ugyanis az autókat lefoglalták volna, a két fiatal pilóta, Marcus Ericsson és Felipe Nasr pályafutása megtört volna, és a csapatvezetőket akár őrizetbe is vették volna.”
„Úgy döntöttem, hogy ezt nem kívánom magamra venni, ugyanis csak a csapatvezetés miatt kerültem ebbe a bizarr helyzetbe.”
Van der Garde hozzátette, hogy a múlt hétvégén a melbourne-i paddockban számos komoly Forma-1-es szereplő, pilóták is támogatásukról biztosították, és azt reméli, hogy az ügye legalább másoknak segít majd a jövőben. 
„Őszintén remélem, hogy az ügyem elindít valamit, új előírásokat hozhat, amelyek jobban óvhatják a versenyzők jogait. Számos példa van arra, hogy a jóhiszemű, de esetemben meglévő profi jogi segítség nélküli pilótákat megtörte a Forma-1, a karrierjük véget ért. Nagyon remélem, hogy az ügyem precedenst, példát teremtett azt illetően, hogy milyen változásokra lenne szükség, hogy új, a pilóták jogait védő előírások kellennek.”