A Red Bull a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj kezdetétől keményen ostorozta a tavaly sem túl acélosan teljesítő, de Melbourne-ben végül csúnyán leszereplő motorszállítóját, a Renault-t.
A francia gyártó ugyan komoly javulást ígért 2015-re, de ehelyett inkább visszaléptek, akár 100 lóerős hátrányban is lehetnek a Mercedeshez képest. A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a Red Bull-os támadásokra azzal reagált, hogy a csapat legalábbis részben magának köszönheti a kisiklást.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
„Az utolsó pillanatban is fejleszteni kellett még valamit a motoron, és ekkor kihagytuk az amúgy szokásos minőségbiztosítási tesztjeinket. Pontosan ezek a változtatások okoztak gondokat Melbourne-ben, és ezekkel foglalkozunk most, a szepangi felkészülés során” – mondta a francia L’Equipe-nek.
„Azért hajtottunk ennyire, mert a Red Bull ádázul követelte a fejlesztéseket. Most aztán fel kell tennünk magunknak a kérdést, hogyan is hagyhattuk figyelmen kívül a hagyományos munkamódszereinket, amikor 37 éve gyártunk már Forma-1-es motorokat. De tudjuk, hogy mit kell tennünk.”
Abiteboul az egyre elhidegülő viszony és a sajtóban egyre forróbbá váló szócsata közben továbbra is reménykedik, ugyanakkor türelmet kér a Red Bulltól:
„A 2014-es szezon előtt azt mondtuk volna, hogy három futamot nyerünk majd, kinevettek volna minket. Hogy rövid távon lesz-e esélyünk győzni? Nem. De vissza fogunk térni, de ahhoz, hogy képesek legyünk megküzdeni a Mercedesszel, idő kell.”
„Éveken keresztül együtt győztünk, most pedig a problémáink közösek. Eddig a Red Bull igényeit követtük, rájuk hallgattunk, de az is világos, hogy a kasztni és a motor két külön világ. Hadd végezze a dolgát mindenki nyugodtan!”