A Renault borzasztóan kezdte az évet: Daniel Ricciardo első motorja mindössze öt kör után füstölt el pénteken, de a versenyt is csak körhátránnyal tudta befejezni az ausztrál. Motorhiba miatt esett ki Max Verstappen is a Toro Rossónál, a problémák azonnal éles konfliktusokat eredményeztek a felek között.
A Red Bull tavaly három futamot is nyert, a Renault ráadásul azt remélte, hogy meg tudja felezni a Mercedesszel szembeni hátrányát. Már a franciák számára is világos, hogy kudarcot vallottak.
„Futamgyőzelemre képes motort az idén nem tudunk adni partnereinknek, ezzel tisztában vagyunk” – mondta Cyril Abiteboul ügyvezető az Autosportnak. „De a győzelem nemcsak a motoron, hanem az autón és a versenyzőkön is múlik.”
A Renault a fejlesztési procedúrájában felgyorsított bizonyos folyamatokat, ezek pedig nem vezettek eredményre. „Gyorsítani akartunk, kihagytunk néhány lépést, amelyeket a próbapad helyett csak a pályán próbáltunk ki. Ez nem a dolgok helyes módja, de mindenki tanulhatott ebből, aki ezt a stratégiát erőltette.”
„Nem titok, hogy különösen a Red Bull nagyon agresszív fejlesztési stratégiát követ, és belehajszoltak minket abba, hogy a motorral is kövessük az ő ritmusukat. Tudunk mi ennél jobb munkát is végezni, de ehhez egyetlen tél nem elég.”