Az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások tavalyi bevezetésekor az autónként egy idényben használható új erőforrások számát ötre csökkentették, amit idénre még eggyel megkurtítottak.
Úgy tűnik, ez már mindenkinek túl kevés, a Forma-1-es csapatok képviselői csütörtökön Szepangban megegyeztek, hogy visszahozzák az ötös keretet – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már a Kínai Nagydíj előtt hivatalossá teheti a szabálymódosítást.
A változtatásban két pozitívumot látnak az F1-esek: az egyik a motorfejlesztési kreditek felhasználásának nagyobb rugalmassága, a másik pedig, hogy az autók többet lesznek a pályán az edzéseken, nem kell majd annyira spórolni.
„Én dobtam be az ötletet” – mondta a Red Bull főnöke, Christian Horner. „A cél, hogy az autók kint lehessenek a pályán, mert amúgy az idény előrehaladtával egyre nehezebb lenne a helyzet, a csapatok lehetőségei egyre korlátozottabbá válnának. De úgy tűnik, hogy teljes az egyetértés, ami jó jel.”
Azt egyelőre nem tudni, hogy az ötödik erőforrást simán hozzáadják az eddigi négyhez, vagy kizárólag pénteken, az edzéseken lehet használni: „Ez még nem dőlt el, de nekem mindegy is, hogy pénteki motor lesz vagy visszatérünk a tavalyi szabályhoz” – jegyezte meg Horner.
„Még nagyon új a dolog, szóval nem gondolkodtam rajta alaposabban. De egyértelmű, hogy így rugalmasabban dolgozhatunk, jobb ütemben hozhatjuk a fejlesztéseket a pályára, szóval meg fogjuk nézni, mi is legyen, amikor életbe lép a szabály” – nyilatkozta a Ferrari technikai főnöke, James Allison.