A Ferrari sokkal versenyképesebben kezdte a 2015-ös idényt, mint ahogy az előzőt befejezte, egyesek a Lotustól másfél éve érkezett/visszatért technikai igazgató, James Allison korszakának kezdetét emlegetik.
Az Autosportnak az angol szakember azt mondta, valójában nem az ő tervezése az autó, elsősorban irányt szab és igyekszik összefogni a többi mérnök munkáját:
„Egy árva alkatrészt sem terveztem az autóhoz, arra van nagyon sok tehetséges emberünk. Ha valami az én érdemem, akkor az az, hogy próbálom megmondani, mire érdemes nagyobb energiát fordítani.”
„Az a dolgom, hogy könnyítsek az emberekre nehezedő nyomáson, ne kelljen a következő hétre előállni valamivel, hanem hosszabb távon tudjunk gondolkodni, ami felszabadító és jobb munkát eredményez. Két-három hónapos határidővel nehéz komoly eredményt elérni. Hónapok, évek alatt kell kiépíteni egy programot.”
A 2014-es idény utolsó harmadában és a tél folyamán óriási átszervezésen ment át a csapat, de Allison azt mondja, ezek hatása még csak ezután érvényesül majd. Az új autó versenyképessége az egy éve elkezdett munkának köszönhető.
„Az ilyen léptékű átszervezések nem mennek könnyen, azonban hosszú távon gondolkodunk, és olyan stábot szeretnénk, amelyre felépíthetjük a jövőt, és amely hónapról hónapra erősebbé válik. A következő hónapokban, években egyre jobban érvényesül majd az átszervezések hatása, semmiképp sem egyik pillanatról a másikra történik.”
„Az idei autó aerodinamikai programját 2014 január elején indítottuk, a motorfejlesztést jóval később. Folyamatosan zajlott a munka, de igazából csak májusban kapcsoltunk rá az erőforrásra.”
A fentiek alapján a tavaly ősszel távozott elnök, Luca di Montezemolo okkal követelt hálát a régebbi, azóta elküldött embereknek, ugyanakkor pedig ha Allison és az új csapatfőnök, Maruzui Arrivabene jó irányba tereli a Ferrarit, a technikai főnök jövőre vonatkozó jóslatai a riválisoknak is figyelmeztetést jelentenek.